مجله نمک درمانی

خواص آباژور سنگ نمک

خواص آباژور سنگ نمک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روشنایی منازل زیادتر شده و مصرف وسایل روشنایی به منظور سلامتی و بهداشت کمتر هستند. در چند سال اخیر تولید وسایل روشنایی مانند آباژور از سنگ نمک گسترش یافته است. سنگ نمک یک ماده معدنی است که در طبیعت تولید می شود و از سدیم و کلرید تشکیل شده است و خواصی دارد که برای روح و جسم ما مفید می‌باشد. داکو سالت مرجع ساخت اتاق نمک و نمک درمانی در ایران. شما همچنین می توانید لیست پروژه های اتاق نمک داکو سالت را مشاهده کنید.

ویژگی آباژورهای نمکی

در آباژورهایی که از سنگ نمک تولید می شوند با روشن کردن آباژور، لامپ موجود در درون این سنگ نمک با ایجاد حرارت باعث می شود که سنگ نمک گرم شود. این گرما باعث می شود که سنگ نمک ذرات ریزی را از خود در هوا پخش نماید.

این ذرات ریز در هوا تمام آلودگی ها و مواد سمی و دود هایی که در هوای اطراف آباژور سنگ نمک وجود دارند را جذب خود می کنند و هوا را تمیز و انرژی مثبت را در آن محیط پخش می‌نمایند. زمانی که از آباژور سنگ نمک استفاده می شود و ذرات سنگ نمک در هوا معلق می شوند، با تنفس های مداوم و پی در پی در آن محیط کمک شایانی به درمان عفونت های ریوی و تنفسی می‌شود. این همان روشی است که در اتاق‌ نمک و در کلینیک‌های نمک درمانی و طب سنتی به عنوان درمان مکمل برای بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کنار یک آباژور سنگ نمک با عمل دم عمیق، ظرفیت شش ها بالا می رود و حساسیت و آلرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. تنفس در این محیط باعث می‌شود که سیستم ایمنی تقویت شود، زیرا با پاکسازی مجاری تنفسی، موجب افزایش جذب اکسیژن خون می‌گردد. همچنین باعث کاهش جذب دود سیگار موجود در محیط می‌شود. در نهایت تنفس هوای پاکیزه، شدت آسم و تنگی نفس را کاهش می دهد. تنفس در هوای پاکیزه اطراف آباژور سنگ نمک باعث می شود که شدت و دفعات حملات تنفسی کاهش یابد.

نور ملایمی که از سنگ نمک در زمان روشن کردن آباژور ساطع می‌شود، به کاهش شدت خستگی، افسردگی و بیماری های روحی کمک می کند، تمرکز حواس و اعتماد به نفس را بالا می برد، هوشیاری را افزایش می‌دهد، و تا حدودی گردش خون و فشار خون را در بدن تنظیم می کند.

خواص چراغ خواب سنگ نمک

خواص چراغ خواب سنگ نمک
خواص آباژور سنگ نمک

سنگ نمک در طبیعت یافت می شود و از معدود مواد معدنی است که ساختار آن الکتریکی است. سنگ نمک به دلیل داشتن چنین ساختاری می تواند به راحتی کریستال نمک از حالت بلوری به شکل مایع درآید و از مایع به حالت بلوری تغییر کند. احتمالا به همین دلیل نیز توصیه می‌شود کسانی که به صورت مداوم خواب آشفته دارند بهتر است در کنار تختخواب خود چراغ خواب سنگ نمک داشته باشند و شب ها این چراغ را روشن کند.

زمانی که چراغ خواب سنگ نمک روشن است باعث می شود که ذرات میکروسکوپی سنگ نمک در هوا پخش شود، با تنفس این ذرات تمام سیستم و مجاری تنفسی پاکسازی و سمزدایی می‌گردند.

همچنین سنگ نمک با خاصیت جذب رطوبتی که دارد، همراه با جذب رطوبت هوای اطراف، آلودگی‌ها، دوده و ذرات معلق موجود در هوا را نیز به خود جذب کرده و از این طریق هوای اطراف خود را پاکسازی می‌نماید.

استشمام ذرات نمک در هنگام خواب باعث می شود که خوابی عمیق داشته باشیم. زیرا اکسیژن بیشتری جذب بدن می‌شود که همین مورد بر کیفیت خواب اثر خواهد داشت.

خنثی کردن یون های منفی توسط آباژور نمکی

با پیشرفت تکنولوژی، روزانه انسان ها با وسایل الکتریکی و الکترونیکی زیادی مانند وای فای، تلفن، کامپیوتر، رادیو، تبلت و لوازم خانگی برقی سر و کار دارند. یون های مثبتی که از این وسایل برقی پخش می شود عامل اصلی ایجاد بیماری های گوناگون و به ویژه تنش و اضطراب و احساس خستگی دائمی است.

سنگ نمک با تولید یون منفی موجب خنثی شدن این یون‌های مثبت و آثار مخربی است که بر بدن دارند. از این روی بهتر است که آباژور سنگ نمک را در محلی قرار دهید که بیشترین حضور را در آن فضا دارید؛ مانند کنار تخت در اتاق خواب و یا در اتاق نشیمن.

خواص چراغ سنگ نمک

استفاده از چراغ سنگ نمک به تصفیه هوا به صورت طبیعی کمک می کند. همانطور که می دانید نمک رطوبت را جذب میکند. در نتیجه چراغ های که از سنگ نمک ساخته می‌شوند مولکول های آب موجود در هوا را به خود جذب می‌نمایند. این فرآیند باعث می شود که ذرات غبار و دودی که در هوا وجود دارند نیز جذب سنگ نمک گردند.

در نتیجه افرادی که در نزدیکی چراغ سنگ نمک قرار دارند، هوایی پاکیزه را تنفس می‌کنند که در روند بهبودی مشکلات تنفسی و ریه نقش مهمی دارد. استفاده از چراغ سنگ نمک باعث می شود که علائم آسم در بدن کاهش یابد، همچنین آلرژی و حساسیتی که ریه ها دچار آن می شوند نیز بهبود یابد.

افرادی که دچار برونشیت هستند و ریه های آنان درگیر عفونت است، با استفاده از یک چراغ سنگ نمک در محیطی که در آن زندگی می کنند، می توانند علائم بیماری خود را کاهش دهند و در درمان خود گام مهمی بردارند. زیرا ثابت شده است که عملکرد دستگاه تنفسی با استفاده از چراغ سنگ نمک بهبود می یابد.

خواص چراغ سنگ نمک
خواص آباژور سنگ نمک

فعالیت درست مژک ها در ریه

همان طور که می دانید عمل تنفس و جذب اکسیژن در ریه‌ها توسط مژک‌ها انجام می‌شود. مژک ها موهای بسیار ریز در سلولهای پوششی مجاری تنفسی هستند که ذرات ریز نمک کمک می‌کند این مژک‌ها پاکسازی و تحریک شوند و بهتر عمل نمایند.

چراغ ها ی سنگ نمک از جمله چراغ های تزئینی هستند که می توانید آن را خریداری نمایید و در هر مکانی که زندگی می کنید از نور و زیبایی ظاهری آن لذت ببرید. در کنار اینکه استفاده از چراغ سنگ نمک برای سلامتی مفید است.

طرفداران آباژورهای سنگ نمک معتقدند که با استفاده از این چراغ می‌توانند هوای خانه را تمیز نگه دارند و عوامل آلرژی‌زا پراکنده در هوا را کاهش دهند. همچنین ادعا می کنند که استفاده از چراغ سنگ نمک باعث می شود که خلق و خوی آن‌ها در جهت مثبت پیش برود و باعث ایجاد حس آرامش در انسان شود.

شب خواب سنگ نمک

برخی از مردم بر این باورند که استفاده از شب خواب سنگ نمک می تواند برای آنها مفید باشد. سنگ نمک یک نوع یونیزاسیون طبیعی است که می تواند بر روی سلامتی انسان هم تاثیر مثبت بگذارد، به این معنی که بار الکتریکی آن می تواند جریان هوا را تغییر دهد.

یونیزاسیون طبیعی چیست؟ یون ها ذراتی باردار هستند. به دلیل اینکه تعداد پروتون ها و الکترون ها در آنها متعادل و یکسان نیست، باعث می شوند که شب خواب سنگ نمک چنین ویژگی منحصر به فردی را داشته باشد. یون های تولید شده در طبیعت می‌تواند از آبشارها، امواج، طوفان، رادیواکتیو طبیعی و گرما تولید شوند.

استفاده از شب خواب سنگ نمک دارای فواید زیادی برای سلامتی و محیط زیست پیرامون ماست، که آن را برای استفاده در محل سکونت ضروری ساخته است. استفاده از شب خواب های سنگ نمک به عنوان یکی از دکوری های زیبا در داخل خانه می تواند به کار رود.

چراغ خواب سنگ نمک

چراغ خواب سنگ نمک
خواص آباژور سنگ نمک

چراغ خواب سنگ نمک دارای ظاهر زیبا و خیره کننده است، که می تواند هر کس را مجذوب خود نمایند. این چراغ خواب ها به دلیل داشتن خواص درمانی مشتریان و طرفداران زیادی دارند. کمتر خانه ای در ایران پیدا می‌شود که چراغ خواب سنگ نمک را در خانه نداشته باشند.

وجود سنگ نمک در قالب چراغ خواب در اتاق خواب محل کار و محل زندگی باعث می شود که از بیماری ‌های تنفسی و مشکلات ریوی دور بمانیم و دچار آلرژی و مشکلات تنفسی نشویم.

هزینه تهیه آباژور سنگ نمک

امروزه خرید آباژور سنگ نمک طرفداران زیادی پیدا کرده است. مردم از راه های مختلفی مانند رسانه ها، فضای مجازی و مطالعه نسبت به چگونگی درمان و مراقبت از بدن آگاه تر شده اند و البته که دریافته‌اند استفاده از آباژور سنگ نمک می تواند برای سلامت بدن و درمان مکمل برخی بیماری‌ها سودمند باشد.

استفاده از آباژور های سنگ نمک علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به محیط خانه و اتاق خواب می‌بخشند، به اطراف خود آرامش و حال خوب را اضافه می‌کنند.

برای خرید آباژور سنگ نمک عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت این چراغ سنگ نمک تاثیرات زیادی داشته باشند. در ابتدا در هنگام خرید آباژور سنگ نمک باید به اصل و طبیعی بودن سنگ نمک به کار برده شده در ساخت آباژور دقت کنید. افرادی که قصد خرید آباژور سنگ نمک را دارند، طبعاً از خواص سنگ نمک که فواید درمانی دارد، آگاه هستند.

خواص درمانی سنگ نمک مربوط سنگ نمک واقعی و طبیعی است و بسیاری از افراد از فواید آن بهره مند شده اند. پس برای خرید آباژور سنگ نمک می دانید که باید هزینه بالایی را در هنگام سفارش و خرید بپردازید. علاوه بر موارد ذکر شده مقدار سنگ نمک به کار برده شده در ساخت آباژور هم می تواند بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشد.

ابعاد نمونه آباژور ساخته شده می تواند حاکی از این باشد که آباژور بزرگ هزینه بالاتری نسبت به آباژور کوچک ساخته شده از سنگ نمک دارد. به عبارتی نوی برش و نوع ساخت و اندازه آباژور بر قیمت‌گذاری آن اثر دارد. اگر هم قصد سفارشی سازی طرح دلخواه خود را داشته باشید، برآورد هزینه متفاوت خواهد بود.

چراغ خواب های رومیزی
خواص آباژور سنگ نمک

ناگفته نماند که در مراکز خرید آباژورهای سنگ نمک می توانید آباژورهایی با تنوع زیاد و گوناگون را بیابید. این موارد می تواند زمینه را برای افزایش یا کاهش قیمت آباژور سنگ نمک فراهم کند.

چراغ سنگ نمک را می توانید به صورت حضوری خریداری نمایید. همچنین از طریق سایت های معتبر و رسمی می توانید این چراغ سنگ نمک را پس از اینکه از اصالت آن اطمینان کافی یافتید، سفارش دهید و آن را درب منزل دریافت نمایید.

اگر قصد خرید چراغ خواب سنگ نمک را دارید باید از بهترین مجموعه های تولیدی و ساخت چراغ خواب های سنگ نمک آن را تهیه نمایید. در این زمینه باید پرس و جو کرده و سعی کنید بهترین مجموعه را برای خرید انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *