آموزش نمک درمانی

اتاق نمک برای تفرجگاه ها

اتاق نمک برای تفرجگاه ها

امروزه اتاق نمک در مکان و مناطق مختلف و گوناگونی در دسترس است. که برای تسکین و از بین بردن بسیاری از بیماری ها این اتاق های نمک طراحی شده اند. با توجه به این که غارهای نمک در دسترس نیستند افراد با ساخت اتاق های نمک یک جایگزین خاص برای آن ها به وجود آورده اند. اتاق نمک در تفرجگاه ها نمونه ای از مهم ترین اتاق های نمک می باشد.

 اتاق نمک در تفرجگاه ها چگونه است؟

اتاق نمک در تفرجگاه ها یک اتاق است که فضای آن پوشیده از چند لایه نمک می باشد که این لایه ها بر روی کف، سقف، و دیواره ها ایجاد شده اند و موجب می شود یک محیط بدون باکتری و طبیعی به وجود بیاید. در ساخت این نوع اتاق ها از یک نورپردازی خاص برای فضا و طراحی شیک و زیبا استفاده می کنند که این امر موجب آرامش در این اتاق ها می شود.

همان طور که گفته شد اتاق های نمک در تفرجگاه ها ساخت دست انسان می باشد که طرح های مختلفی را بر روی این اتاق ها با توجه به چیزی که در نظر دارند پیاده سازی می کنند. اتاق های نمک در این مکان دارای امکانات بی نظیر و فوق العاده ای است چرا که این اتاق ها برای بسیاری از افراد طراحی شده و در ساخت آن ها باید دقت زیادی داشت. از جمله امکاناتی که در فضای این اتاق های نمک دیده می شود در این جا به آن ها اشاره می کنیم.

  • داشتن آلاچیق های زیبا در اطراف این اتاق ها برای زدن چادر
  • داشتن حمام و همچنین سرویس های بهداشتی
  • دسترسی به انواع رستوران های شیک و مدرن
  • منقل های کبابی در اطراف اتاق های نمک در تفرجگاه ها

 این نمونه ای از امکانات اتاق نمک در تفرجگاه ها بود این مکان علاوه بر این که می تواند یک محیط درمانی باشد در کنار آن نیز می توان از امکانات تفریحی آن لذت برد و اوقات فراغت خود را می توانید در این فضای عالی سپری کنید.

اتاق نمک برای تفرجگاه ها

فواید اتاق نمک در تفرجگاه ها

اتاق نمک در تفرجگاه ها در جهت پیشگیری یا از بین بردن، یا کاهش علائم بسیاری از بیماری ها و مشکلات تنفسی شکل گرفته است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه ممکن است اما با توجه به این که ذرات نمک دارای یون های منفی می باشد موجب تصفیه ی هوا می شود و این امر می تواند به افزایش و بیشتر شدن ظرفیت ریه شما کمک کند. از آن جایی که نمک خاصیت ضد ویروسی دارد می تواند در درمان بیماری های سرما خوردگی موثر باشد این تنها خواص و فواید نمک نیست و در این جا چند نمونه دیگر از مزایای اتاق نمک را شرح می دهیم.

  • اتاق نمک در تفرجگاه ها موجب کاهش استرس می شود و آرامش خاصی را به وجود می آورد.
  • تنها با ۴۰ دقیقه ماندن در این اتاق ها به نشاط و شادابی خواهید رسید.
  • این اتاق ها باعث لطافت و جوان سازی پوست شما می شود و با استفاده چند جلسه از این اتاق ها نتایج آن را به خوبی حس خواهید کرد.
  • موجب کاهش گرفتگی مفاصل و تسکین درد در استخوان های پا و کمر می شود.
  • به بهبود تنگی نفس و مشکلات تنفسی مانند آسم کمک می کند.
  • سیستم های ایمنی بدن را تقویت می کند و موجب کاهش و آرام شدن فشار عصبی می شود.

هزینه ساخت اتاق نمک در تفرجگاه ها

هزینه ساخت اتاق نمک در تفرجگاه ها معمولا با توجه به نوع پوشش به کار رفته محاسبه می شود. اتاق های نمک با توجه به سلیقه طراح ممکن است متفاوت باشد در برخی اوقات ساخت اتاق نمک در تفرجگاه ها شبیه یک اتاق معمولی می باشد اما برای دیواره ها از آجر نمک استفاده می شود. یا این که اتاق ها به شکل غار درست می شوند و کامل پوشیده از نمک است. که میزان هزینه در هر یک از این اتاق ها با توجه به نوع مصالح متفاوت است و انتخاب کردن این نوع اتاق ها به سلیقه فرد بستگی دارد. هر چقدر میزان بیشتری متراژ برای ساخت اتاق نمک در نظر می گیرید با توجه به هزینه های چسب نمک و آجر نمک با افزایش قیمت رو به رو خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *