مجله نمک درمانی

اتاق نمک برای مراکز بوم گردی

اتاق نمک برای مراکز بوم گردی

تعریفی که می توان از اتاق نمک داشت این است که محوطه ای اشباع شده و پر از نمک در دیواره ها و سقف و کف اتاق برای تنفس افراد دارای بیماری فواید بسیاری دارد. با خبر هستید که نمک درمانی امری پر مخاطب برای مردم به حساب می آید. در علم پزشکی استفاده از غار طبیعی نمک و اتاق ساخته شده نمک هالوتراپی نام دارد.

اتاق نمک درمانی

در این اتاق با ازاد شدن یونهای منفی که تعادل یونی اتفاق می افتد بدن را به حالت طبیعی و ارامش بر می گرداند. آزاد کردن یون منفی از ویژگی های منحصر به فرد سنگ نمک است که خاصیت درمانی حاصل از آن بسیار مفید می باشد.

افرادی که دارای مشکل در تنفس خود هستند و مبتلا به بیماری های تنفسی هستند می توانند در قرار گیری در این اتاق ها احساس راحتی در تنفس را تجربه کنند.

این اتاق یک فضای پوشیده شده از نمک می باشد که دست ساز بوده و به طور طبیعی ایجاد نشده است. هماهنگی بین دستگاه های به کار گرفته شده در این محل منجر به ایجاد فضای درمانی شده است. کارکرد این دستگاه ها به این صورت است که با پخش کردن گرد نمک در این محوطه تنفس کاربران را راحت تر کرده و در واقع روند درمانی را برای افراد دارای بیماری راحت تر می کنند.

اتاق نمک در ایران

 ایران از نظر داشتن معادن سنگ نمک غنی است. با این وجود یکی از کشور هایی به حساب می آید که توانسته اتاق نمک درمانی را راه اندازی کند و خدمات درمانی را در اختیار مردم قرار دهد.

اتاق نمک برای مراکز بوم گردی

اتاق نمک در اقامتگاه بوم گردی متا 

اقامتگاه بوم گردی متا در روستای امیریه‌ فیروزکوه واقع شده است. استفاده از این اتاق برای یک ساعت کافی است و ورودی آن به ازای هر نفر برای هر ساعت محاسبه می‌شود.

ظرفیت آن تقریبا محدود است و بیشتر از 4 نفر اجازه ورود در یک زمان را ندارند.

کاربر و مزایای اتاق نمک

یون‌های منفی نمک با کاهش التهاب راه تنفسی بیمار منجر به جذب مواد سمی ‌‌‌و مخرب سیستم تنفسی بیمار می شود که علاوه‌ بر این قرار گرفتن بیمار در این اتاق باعث ترشح هورمون شادی در بدن می‌شود و باعث کاهش استرس و اضطراب افراد شده و بدن را در حالت طبیعی مستقر می کند.اتاق نمک هم جنبه بهبود برای مشکلات تنفسی دارد و هم به پوست شما زیبایی می بخشد. در واقع استفاده از این اتاق نمک شما را وارد سبک متفاوتی از تنفس و زندگی میکند.

مضرات اتاق نمک

 اکثر کاربران فکر میکنند که نشستن طولانی مدت در آن محوطه منجر به خشک شدن پوست می شود در حالی که اینطور نیست و کمک بسیاری به داشتن پوستی جوان و شاداب می کند.

نمک درمانی به افراد باردار، دارای بیماری های خونی، مغزی، دارای فشار خون بالا یا پایین و افراد دارای اعتیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود و در صورت استفاده آن ها عوارض جبران نشدنی برای آن ها رخ خواهد داد.

اتاق نمک برای مراکز بوم گردی

انواع نمک درمانی

نمک درمانی یا هالو تراپی به دو صورت خشک و مرطوب انجام می شود.

در روش خشک فرد مورد نظر وارد اتاق نمک می شود که هیچ گونه رطوبتی در آنجا وجود ندارد و سرد است فرد به مدت نیم ساعت در آنجا می ماند و دستگاهی نمک های موجود را می شکند و در هوا پخش میکند تا فرد بتواند به راحتی از فواید اتاق نمکی بهره مند شود.

در روش مرطوب، فرد اب نمک را میل میکند یا آن را قرقره می کند یا با استفاده از آب نمک دوش میگیرد و با توجه به نوع بیماری خود متخصص به شما راهکار مناسب بهبودی را اعلام می کند.

طراحی و اجرای اتاق نمک

با توجه به مشکلات روزافزون مردم در خصوص تنفس و عدم وجود غار نمک، افرادی به طراحی و راه اندازی اتاق نمک اقدام نمودند. با مطالعه در این زمینه و با بررسی دستگاه ها و محل مورد نظر موفق به ساخت اتاق نمک شدند.

انها با تهیه دستگاه هالوژنراتور که جزو مهم ترین تجهیزات مورد نیاز است و وظیفه آن پراکنده کردن ذرات نمک در هوا می باشد توانستند این کار را به انجام برسانند.

برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *