دسته‌بندی نشده

اتاق نمک برای هتل ها 

اتاق نمک برای هتل ها 

در دنیای امروز با پیشرفت فناوری و تکنولوژی زندگی ها بسیار آسان تر شده است. امرزه این آسودگی باعث به وجود آمدن کمی مشکلات شده است. وسایلی که امروز از آن ها استفاده می کنند فاقد یون هستند. بیماری های زیادی به دلیل بهم خوردن تعادل یون های موجود در اطراف ما به وجود آمده است. به همین اتاق های طراحی شده است به نام اتاق های نمک یا نمک درمانی.

اتاق نمک برای هتل ها 

این اتاق ها علاوه بر این که باعث درمان می شوند از نظر تجاری بسیار مفید و کاربردی هستند. به همین منظور برای بعضی از هتل ها اتاق های نمک طراحی شده است.  امروزه به دلیل در دسترس نبودن غار های طبیعی نمک انسان ها تصمیم گرفتن برای تامین یون موجود در بدن به فکر ساخت اتاق نمک در هتل ها بیافتد.

طراحی اتاق نمک هتل ها به این صورت است با توجه به مدل کلی هتل دیزاین این اتاق را طراحی می کنند ممکن مدرن و لوکس باشد یا سنتی و قدیمی بستگی به بافت اصلی هتل دارد. به طور کلی طراحی اتاق نمک به میزان بودجه و فضایی که در اختیار طراح قرار دارد بستگی دارد.

اتاق نمک برای هتل ها 

مراحل ساخت اتاق نمک برای هتل

برای ساخت این نوع از اتاق ها لازم است مراحلی را طی کنند که شامل مراحل زیر می شود:

  1. مرحله اول: طراحی اتاق نمک که چه دیزاینی را برای این اتاق می پسندند و در مورد نمک درمانی نیز بهتر است کمی مطالعه کنید تا به راحتی بتوانید از این فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید.
  2. مرحله دوم: موقعیت مکانی یکی از مهم ترین اصل هایی است که باید به آن بسیار توجه کنند برای مثال باید اتاق نمک جایی باشد که سر و صدا مزاحمتی ایجاد نکند.
  3. مرحله سوم: دکوراسیون داخلی اتاق نمک پس حل کردن مراحل بالا باید در این مرحله از یک طراح قهار کمک بخواهید چون او می داند که از چه وسایلی برای دیزاین اتاق باید استفاده کرد. طراحان دکوراسیون نوع کفپوش و نوع و مدل دیوار های تعیین می کنند. حتما باید برای طراحی اتاق نمک برای هتل ها باید با یک طراح با تجربه مشورت کنید چون طراح محل مناسب برای تهویه و دیوار هایی که می خواهید از جنس نمک باشد یا از دستگاه تصفیه استفاده کنید.
  4. مرحله چهارم: نور پردازی اتاق یکی از مهم ترین نکته هایی است یک طراح باید به آن بپردازد. طراح باید تعیین کند که باید از نور های گرم استفاده کند یا نور های سرد.
  5. مرحله پنجم: اگر قصد دارید برای هتل خود یک اتاق نمک پرسود و زیبا داشته باشید، باید به خدمات این اتاق نیز بپردازید که شامل: کافه، تخت، مبلمان، اتاق کودک، اتاق ماساژ، اتاق حمام نمک می باشند. البته برای گرفتن ایده های بهتر حتما باید با یک طراح با تجربه صحبت کنید.
  6. مرحله ششم: در آخر برای زیبا تر شدن این اتاق لازم است با دادن نماهای جذاب باعث زیباتر شدن آن شوید. استفاده از طراح های قدیمی و ستنی دیگر مخاطبان زیادی ندارد با آنکه از لحاظ درمانی بسیار مفید است.
  7. برای این مرحله می توانید از طراح خواهش کنید که اتاق نمک را مانند غار های نمکی بسازد و با سنگ های نمکی اتاق را تزیین کند.

اتاق نمک برای هتل ها 

از چه نوع سنگ هایی برای اتاق نمک هتل ها استفاده می کنند

ساختن و طراحی این اتاق ها بسیار ساده است ولی طراحی آن نیز بسیار دقت بالایی می خواهد. اما نکته قابل توجه برای ساخت این اتاق ها نمک است و در کنار نمک وسایل مورد نیاز دیگر است. حال می خواهیم با دو نوع از سنگ هایی برای این ساخت این اتاق ها استفاده می کنند آشنا بشویم:

سنک نمک: سنگ نمکی که برای این اتاق ها تهیه می شود از بهترین ها و با کیفیت ترین سنگ نمک ها هستند. اگر می خواهید از سیستم گرمایشی در این اتاق ها استفاده کنید بهتر است از سنگ نمک هایی که گاز های سمی تولید می کنند استفاده نکنید.

نکته: بهتر است انتخاب سنگ نمک رادر اختیار سازندگان قرار بدهید. آن ها با هزینه کم بهترین سنگ نمک را انتخاب می کنند.

کلوخه های سنگ نمک: این نوع از سنگ های برای طراحی بسیار جذاب هستند و از این کلوخه های برای اتاق خواب های معمولی به عنوان چراغ خواب استفاده می کنند.

کلام آخر

با توجه به آنکه نمک خاصیت درمانی دارد بهتر است  در تمامی ساختمان های تفریحی و ورزشی، سالن های یوگا و ماساژ، استخرها و سوناهای نمک ساخته شود. اتاق های نمک باعث می شود تا فردی که به این اتاق ها مراجعه می کنند به آرامش مطلوبی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *