مجله نمک درمانی

اتاق نمک در مراکز گردشگری

اتاق نمک در مراکز گردشگری

نمک با همه شوری خود دارای خواص بیشماری از جمله ضد عفونی کردن باکتری ها و میکروب ها است. از دیرباز تا کنون نمک درمانی یکی از شیوه های رایج درمانی بشمار می آید این ماده در درمان بسیاری از بیماری های مفاصل، افسردگی، اضطراب و …. موثر است. امروزه درمان این بیماریها با استفاده از نمک به شکل اتاق نمک یا غارهای نمکی بکار می رود.

در ایران در برخی از استان ها که دارای معادن نمک هستند برای گردشگران اتاق نمک با طراحی های زیبا و چشم نوازی فراهم شده است .نمک درمانی یکی از جدیدترین روش های درمانی است برخی از پزشکان بر این باورند که استنشاق هوای حاوی نمک به تسکین درد مفاصل کمک می کند و به بهبود کبودی ها و التهاب ها نیز کمک می کند. در اتاق نمک انواع سنگ های نمکی به رنگ های متنوع از جمله ارغوانی، لاجوردی، آبی و سبز و … موجود است که هر کدام منبعی از خواص درمانی برای سلامتی هستند.

مشخصات اتاق نمک

اتاق نمک که به عنوان غار نمک نیز شناخته می‌شود، مکانی است که مشتریان در مناطق گردشگری حدود 45 دقیقه تا یک ساعت در یک صندلی با جاذبه صفر استراحت می‌کنند و هوای پر از ذرات نمک میکرونیزه را تنفس می‌کنند.اتاق نمک یک اتاق استراحت است که دیوارها، سقف و کف آن به طور کامل توسط نمک پوشیده شده است البته ذرات ریز نمک ساطع شده توسط ژنراتور دیواری به طور موثر راه های هوایی را به ریزترین برونش ها پاک می کند.

از امکانات اتاق نمک این است که در طول جلسه درمانی در اتاق نمک می‌توانید استراحت کنید، بخوابید، به موسیقی پس‌زمینه گوش دهید،مطالعه کنید و یا از اینترنت رایگان استفاده کنید و یا اینکه می توانید با کودکان خود قلعه های نمکی زیبا بسازید.

اتاق نمک در مراکز گردشگری

مزایای اتاق نمک برای مراکز گردشگری

شگفتی های نمک درمانی قرن هاست که در سراسر جهان مشاهده شده است. اما این داروی آرامش‌بخش دقیقاً چیست  و چگونه می‌تواند امروز به درمان بسیاری از بیماریها کمک کند؟ در پاسخ به این سوالات باید بیان کنیم که نمک درمانی یک درمان طبیعی است که شامل استنشاق نمک خشک درجه دارویی در یک محیط راحت و کنترل شده است.

در اتاق نمک تجهیزات بیشماری فراهم می شود در واقع همانطور که می نشینید و استراحت می کنید، یک دستگاه پزشکی خاص به نام هالوژنراتور ذرات نمک میکروسکوپی را در اتاق پخش می کند شما این ذرات ریز را در اعماق راه های هوایی و ریه های خود استنشاق می کنید و از طرفی این ذرات ریز  روی پوست شما قرار می گیرند. اگر بخواهیم به تاریخچه اتاق نمک بپردازیم باید این طور بیان کنیم که فواید نمک درمانی برای اولین بار در سال 1843 در لهستان کشف شد، جایی که کارگران معادن نمک زیرزمینی از مشکلات تنفسی کمتری رنج می بردند.

معدن چیان با اسکنه کردن و آسیاب کردن نمک، ذرات کوچک نمکی تولید کردند که در هوای معدن پراکنده شده و سپس استنشاق می‌شد که این عمل آنها بسیاری از مشکلات تنفسی و سایر بیماری های را درمان کرد. نمک خشک فوق العاده جاذب است و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی طبیعی دارد.

اتاق نمک در مراکز گردشگری

نمک پس از استنشاق، باعث رقیق شدن و مایع شدن مخاط شما می‌شود و به همراه پاتوژن‌ها، باعث خارج شدن آلاینده‌ها و دفع آن آسان‌تر می‌شود از طرفی ذرات نمک خشک نیز به آرامی حرکت مژک طبیعی بدن شما را تحریک می کند.

از مزایای بالقوه اتاق نمک در مراکز گردشگری می توان به از بین بردن سموم از سیستم تنفسی اشاره کرد. استنشاق ذرات نمک خشک  به از بین بردن باکتری ها، مخاط و خاصیت التهابی، سیستم تنفسی کمک شایانی می کند. از طرفی اتاق نمک برای درمان بسیاری از افراد که دارای مشکلاتی نظیرآلرژی، آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک، سینوزیت و سرفه سیگاری هستند توصیه می شود.

سخن پایانی

اتاق نمک درمانی یک درمان آرامش بخش است که تا حدودی شبیه به تنفس در نسیم شور اقیانوس آرام است. اتاق نمک درمانی همچنین به عنوان نمک درمانی خشک، هیدروتراپ ی و غار درمانی نمکی نیز شناخته می شود که شامل نشستن در اتاقی است که یکی از آنها توسط انواع توزیع کنندگان نمک احاطه شده است که این موارد می تواند شامل پانل های نمکی، لامپ های نمکی، سایر سطوح نمکی یا هالوژن ساز باشد.

نمک درمانی یک درمان مکمل است که برای استفاده در طب سنتی طراحی شده است که مانند بسیاری از جنبه های یک سبک زندگی سالم به شمار می آید. نمک درمانی باید به عنوان یک درمان مداوم در نظر گرفته شود که به عنوان بخشی از درمان سنتی گنجانده شده است. البته ساخت اتاق نمک در مجتمع های گردشگری به عنوان یک از راه های مطلوب در امر سرمایه گذاری است. شما نیز هنگام رفتن به مناطق گردشگری می توانید از لذت و مزایای درمانی اتاق نمک بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *