مجله نمک درمانی

 اتاق نمک در کلینیک‌های لیزر چه کاربردی دارد؟

 اتاق نمک در کلینیک‌های لیزر

آیا از مشکلات تنفسی، ریوی و انواع آلرژی‌ها رنج می‌برید؟ پس از عمل جراحی بدن شما توان اولیه را از دست داده است؟ اگر اگزماهای پوستی و بیماری‌هایی چون برونشیت برای شما دردسر ساز شده و یا مشکلات خواب عملکرد روزانه شما را مختل کرده پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و با یک روش معجزه آسا آشنا شوید!

اتاق نمک چیست؟

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی‌های شهری و افزایش آلودگی‌های محیطی دو قسمت بسیار مهم بدن انسان ریه و پوست، هدف خطرات جدی مانند بیماری‌های پوستی، اگزما، مشکلات ریوی و… هستند. همچنین بروز این بیماری‌ها موجب فشارهای عصبی و کاهش کیفیت زندگی می‌شود. از این رو دانشمندان طی آزمایش‌های بسیار دریافتند که نمک می‌تواند درمان مناسبی برای تمام این‌ها باشد. طی سال‌های متوالی این شیوه درمان گسترش یافت و کلینیک‌هایی مانند  موسسات لیزر مجهز به اتاق‌های متنوع حاوی نمک طبیعی بنیان‌گذاری شدند.

همچنین خوب است بدانید نمک طبیعی دارای مزایای بسیاری است که یکی از موثرترین آنان قابلیت ایجاد تناسب میان یون‌های مثبت و یون‌های منفی در بدن انسان و محیط زندگی آن را دارد. اتاق‌های نمک نمونه‌ای شبیه سازی شده از غارهای نمک می‌باشند که سقف، دیواره‌ها و کف به وسیله سنگ نمک طبیعی پوشیده شده و آماده انتقال آرامش و سلامت به مراجعه کنندگان است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ها که نمک به ارمغان می‌آورد استریل کردن مکان مورد نظر است. اتاق‌های نمک به دو صورت خشک و تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این بخش با هالوتراپی خشک، تر و خواص آن آشنا خواهیم شد.

نمک درمانی در اتاق‌های خشک

طی این روش  توسط هالو ژنراتور تمام رطوبت‌ها از بین می‌روند. دمای اتاقک شبیه سازی شده معمولاً بیست درجه سانتیگراد و اصولاً خنک است. سیستم ژنراتور نمک ذرات پودر شده این ماده را در هوا پخش می‌کند و یون‌های منفی و سازنده آن مواد سمی و مخرب را جذب خود می‌کنند که سبب کاهش التهاب دستگاه تنفسی می‌شود. مدت زمان حضور مراجعه کننده در این مکان بین سی تا چهل و پنج دقیقه است که پس از مدتی اضطراب را نیز کاهش می‌دهد. همچنین استعمال این ماده بر پوست نیز از طریق صورت می‌گیرد.

 اتاق نمک در کلینیک‌های لیزر

هالو تراپی در اتاق‌های تر

زمان صورت گرفتن این فرآیند نمک در محیط اسپری خواهد شد. البته خوب است بدانید دوش آب نمک، نوشیدن آب نمک و در نهایت وجود منابع بزرگ نمک از دیگر روش‌های اعمال این مورد می‌باشد که در ادامه با فواید آن آشنا خواهید شد.

نمک درمانی یا هالو تراپی چه مزایایی دارد؟

سابقاً در رابطه با روش‌های نمک درمانی برای شما عزیزان گفتیم و در این قسمت مزایای این سیستم را بیان خواهیم کرد. اواخر قرن یازده دانشمند لهستانی از شناور کردن بیماران در آب‌های معدنی نتایج بسیاری به دست آورد که از جمله آن بر طرف شدن برخی بیماری‌های پوستی و تنفسی بود. همراه با آزاد شدن یون‌های منفی نمک ضربان قلب تنظیم شده، غدد تیروئید و فوق کلیه به تعادل می‌رسند. التهاب ریه‌ها کاهش پیدا می‌کند و تولید مخاط سبب تنفس هرچه راحت‌تر می‌شود. بیماران مبتلا به آلرژی‌های فصلی، تنگی نفس، گرفتگی سینوس‌ها باید بدانند که هالو تراپی یکی از درمان‌های مؤثر برای آنان است. تقویت کننده سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی عفونی می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای چشمگیر این درمان جوان سازی پوست است. نمک دارای هشتاد و چهار ماده معدنی است که به راحتی جذب پوست شده و باعث تنفس منافذ پوستی خواهد بود. از بین بردن اگزما و پسوریازیس دیگر نتایج عملکرد آن است.

طبق گفتهٔ متخصصین این حوزه چهل و پنج دقیقه ماندن در اتاق‌های نمک برابر است با چهل و هشت ساعت استراحت در ساحل است! این پژوهش نشان دهنده این است که ایجاد شادابی و نشاط یکی از مهم‌ترین مزایای نمک درمانی است و از اختلال در خواب و اعصاب جلوگیری می‌شود.

کاهش اضطراب و استرس حضور در غارهای نمک کمک بسیاری به شما می‌کند. توجه داشته باشید که بسیاری از معضلاتی جسمی و روحی بدین وسیله برطرف خواهد شد و این شیوه درمانی از سبک زندگی سالم و طبیعی حمایت می‌کند.

اتاق نمک در کلینیک‌های لیزر چه کاربردی دارد؟

با توجه به فوایدی که تا کنون گفتیم به نقش معجزه آسای نمک پی برده‌‌اید؛ امّا موضوعی که شما را شگفت زده می‌کند مزایای نمک جهت پاکسازی پوست است که گاها از انواع کرم‌های ضدالتهاب نیز عملکرد بهتری خواهد داشت! در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سم‌زدایی پوست به کمک نمک

نمک دارای دستگاه ضدعفونی کننده طبیعی و فوری دارد و به آسانی منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و بروز‌ لکه‌ها و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. این روش احتمالا وقت زیادی را طلب نکند؛ اما نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال خواهد داشت.

 اتاق نمک در کلینیک‌های لیزر

حفظ رطوبت و شادابی پوست

نمک دارای ترکیبات معدنی بسیاری است که سبب حفظ رطوبت در پوست و جلوگیری از تبخیر می‌شود. البته با متوجه بود که نمک طبیعی که دارای مواد معدنی بسیار است بایستی مورد استعمال قرارگیرد. همچنین خوب است بدانید که استفاده از نمک ارگانیک به میزان لازم و حد تعادل در خوراک‌های روزانه موجب جلوگیری از چروک‌های پوستی می‌شود.

حذف لایه‌های زائد پوست

نمک طبیعی یکی از بهترین لایه بردارهای صورت است و به راحتی می‌تواند آلودگی‌های پوست را از بین ببرد و چهره شما را جلا ببخشد. همان‌طور که می‌دانید نمک دارای خاصیت آب‌رسانی است و در صورت استفاده از آن با یک تیر دو نشان را خواهید زد، یعنی عمل لایه برداری و افزایش رطوبت را همراه هم به ارمغان می‌آورید.

در آخر می‌توانیم به دیگر ویژگی‌های این محصول به طور خلاصه اشاره کنیم:

  • از بین بردن ریزگردهای موجود در سطوح پوست
  • بهبود عفونت گوش
  • از بین بردن مشکلات پوستی
  • بهبود عملکرد تنفسی
  • افزایش شادابی و نشاط

سخن پایانی

با توجه به تمام نکات گفته شده متوجه خواص بی‌شمار نمک در کلینیک‌های لیزر می‌شویم. همچنین استفاده مؤثر و هوشمندانه این محصول پس از لیزر باعث ریشه کن شدن جوش‌، آکنه و اگزاماهای پوستی می‌شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود در رابطه با اتاق نمک و خواص آن هنگام لیرز رسیده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *