دسته‌بندی نشده

اتاق نمک مهد کودک چیست؟

اتاق نمک مهد کودک

استفاده از نمک از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری ها عنوان نمک درمانی به کار برده می شد. این ترفند امروزه به جایی رسیده است که از آن در مهد کودک ها نیز برای کودکان استفاده می کنند. به صورتی که می توانیم انواع اتاق نمک برای مهد کودک ها را مشاهده کنیم که از مزایای زیادی بهره مند است.

منظور از اتاق نمک مهد کودک چیست؟

وقتی سخن از این می آید که در مهد کودک ها اتاق نمک طراحی می شود، شاید برایتان جای سوال باشد که منظور از اتاق نمک چیست. در درجه اول بهتر است بدانید که اتاق نمک به بهبود بیماری ها کمک می کند و امنیت بیشتری را برای کودکان به ارمغان می آورد. در طراحی و ساخت این اتاق، ابتدا باید مکان مورد نظر مورد بررسی و ارزیابی قرار داده شود. عناصر اصلی در یک اتاق نمک شامل دیوارها، سقف، کف اتاق می باشند که همگی از پودر یا آجر نمک یا بلورها نمک دانه بندی شده ساخته و پوشش داده می شوند.

از دیگر تجهیزات مهمی که وجود آن در اتاق نمک مهد کودک باید به کار برده شود، دستگاه هواساز یا هالوژنراتور است که به تولید کردن ذرات ریز نمک و پراکنده کردن آن ها در محیط می پردازد. در واقع فضای اتاق نمک مهد کودک شبیه به یک غار نمک جذاب برا کودکان می شود. در این اتاق علاوه بر ایجاد یک فضای درمانی خشک و مرطوب، یک فضای آرام ایجاد می شود که با یک نورپردازی دقیق در دیوارها و سقف محیط را برای کودکان زیباتر می کند.

از جمله مهمترین اجزا در اتاق نمک مهد کودک که می توان به آن ها اضافه کرد، رود نمک، دودکش نمک، نیمکت نمک، میز پذیرش نمک و یا حتی تخت نمک می باشد که یک غار نمک سحر آمیز را برای کودکان تداعی می کند که برای آن ها هیجان انگیز است. بهتر است بدانید که طراحی و ساخت این اتاق نیاز به متخصصین حرفه ای و کار بلد دارد تا بتواند به بهترین شکل آماده شود. به این صورت می توانید از مزایای اتاق نمک به بهترین شکل برخوردار شوید.

اتاق نمک مهد کودک

ساخت و طراحی اتاق نمک برای مهد کودک

به یکی از فضاهای بسته که در آن شرایطی مانند غار نمک فراهم می شود، اتاق نمک گفته می شود که هوای داخل آن یونیزه می شود که این کار به وسیله آجرهای نمک کاملا طبیعی صورت می گیرد. در واقع این حس طبیعی بودن و قرار گرفتن در کوهستان ها و جنگل ها را تلقی می کند. از جمله مهمترین دلایلی که باعث می شود اتاق نمک طراحی شود، بهبود بیماری های تنفسی اعم از آسم، آلرژی، تنگی نفس، عفونت ها دستگاه تنفس و … می باشد.

از آنجایی که سلامت کودکان در مهد کودک از اهمیت زیادی برخوردار است، برخی از مهد کودک ها به فکر این افتاده اند که برای حفظ سلامتی کودکان به ساخت و طراحی اتاق نمک بپردازند. این کار می تواند حتی به وسیله باکس های نمک انجام بگیرد که به راحتی می توان آن ها را با کمترین هزینه در انواع مکان ها با ابعادهای گوناگون قرار داد. امروزه مجموعه های زیادی دست به کار شده اند تا بهترین فضا و اتاق نمک را برای مهد کودک ها فراهم کنند.

دلایل ساخت اتاق نمک در مهد کودک

شاید با خود بگویید که اصلا چه دلیلی دارد در مهد کودک ها اتاق نمک وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است با مهمترین دلایل ساخت  اتاق نمک در مهد کودک آشنا شوید:

  • دیوار نمک به جذب آلودگی های محیطی پرداخته و محیط مورد نظر را کاملا یونیزه و تمیز می کند.
  • دیوار نمک به راحتی قابل تمیز شدن است.
  • اتاق نمک در مهد کودک باعث سرحال تر کردن بچه ها شده و یک محیط بازی جذاب برای آن ها به حساب می آید.
  • اتاق نمک آرامش درونی بیشتری را در بین کودکان فراهم می کند.
  • اتاق نمک برای کودکان جذاب است و آن ها را به وجد می آورد.
  • اتاق نمک باعث دور شدن بیماری ها از کودکان شده و سلامتی آن ها را حفظ می کند.
  • اتاق نمک باعث دور شدن انرژی و حس منفی از کودکان می شود.

کلام آخر

نمک از جمله مهمترین ترکیباتی است که از زمان قدیم اهمیت آن به اثبات رسیده است. اتاق نمک در مهد کودک ها و سایر محیط ها یک ایده جذاب است که باعث حفظ سلامتی کودکان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *