مجله نمک درمانی

استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی

همان‌طور که می‌دانید اغلب افراد باتجربه استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی را توصیه می‌کنند. اما چگونه؟ و برای چه؟ اکنون ما در خدمت شما هستیم تا مزایای این کار را مشخص کنیم و چگونگی استفاده از این محصول را در دستگاه را به شما آموزش دهیم.

شما یک ماشین ظرف‌شویی نو دارید و دوست دارید هر زمان که در آن را باز کردید همان احساس روز اول استفاده از آن را به شما بدهد. اما موضوعی که هست این است که آب سخت در ماشین ظرف‌شویی می‌تواند تمیزترین ظروف را هم کدر و لکه‌دار کند. به‌عنوان یک راه‌حل می‌توانید از نمک خوراکی استفاده کنید. هر ماه یک‌بار یا بیشتر و بسته به میزان استفاده شما از آن، مقداری نمک خوراکی را به کار ببرید.

مقدار نمک خوراکی در ظرف‌شویی

اکثر ماشین‌های ظرف‌شویی که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند، دارای یک چراغ نشانگر هستند. که به شما میزان رسوب در دستگاه را یادآوری می‌کند و یا سختی آب را هشدار می‌دهد. اما اگر این چراغ را هم ندارید مشکلی نیست. دیدن و تشخیص آب سخت دشوار است. بنابراین سعی کنید در تقویم خود هر ماه یک روز را برای تمییز کردن ماشین ظرف‌شویی خود، مشخص کنید.

برای این که از نمک خوراکی درون ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید باید به‌اندازه دو یا سه قاشق غذاخوری نمک را درون محفظه مخصوص بریزید. سپس ماشین را یک‌بار با ظروف روشن کنید و بار دیگر نمک را در همان محفظه بریزید و ظرف‌شویی را خالی و بدون ظرف به مدت پانزده دقیقه روشن کنید.در این صورت دستگاه شما تمیز و بدون بوی بد و چربی خواهد شد و دیگر شما از این نظر نگرانی نخواهید داشت زیرا نمک خوراکی یک تمیزکننده قوی به شمار می‌آید.

اگر متوجه بخش بالا نشدید به جزئیات بیشتر برایتان شرح می‌دهیم.

برای پرکردن نمک، ابتدا باید قفسه پایینی را از ماشین ظرف‌شویی خود خارج کنید. ممکن است روی غلتک باشد، بنابراین باید کمی آن را بلند کنید تا بیرون بیاید. هنگامی که از سر راه خارج شد، به کف ماشین ظرف‌شویی نگاهی بیندازید تا درپوشی که بتوانید آن را باز کنید (معمولاً ازیک‌طرف جدا می‌شود).

درپوش را بردارید. مطمئن شوید که آن را در مکانی امن قرار دهید، سپس نمک خود را در آن بریزید تا دوباره پر شود. یک قیف می‌تواند به نگه‌داشتن همه چیز در جای مناسب کمک کند، اما باید نمکی را که روی کف ماشین ظرف‌شویی ریخته است پاک کنید.

درپوش را محکم به‌جای خود بپیچید و مطمئن شوید که محکم بسته شده است. اگر در طول چرخه شستشو شل شود و مواد شوینده وارد آن شود، ممکن است ماشین را خراب کند. بنابراین مطمئن شوید که آن را محکم وصل کنید. سپس شما آماده هستید تا قفسه پایینی را در جای خود قرار دهید و شروع به پرکردن آن با چرخه ظاهراً بی‌پایان ظروف کثیف کنید.

فواید استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی

نمک خوراکی مانند یک گندزدا قوی عمل می‌کند به‌طوری‌که هرگاه در محفظه ماشین ظرف‌شویی نمک بریزید نه‌تنها ظرف‌ها بسیار تمیز می‌شوند بلکه سطح آن‌ها را بسیار درخشان و براق می‌کند. علاوه‌برآن دیگر ظرف‌ها بوی بد و گندیده نمی‌دهند و لکه‌ای روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. وجود نمک خوراکی در ماشین ظرف‌شویی باعث می‌گردد که به‌هیچ‌عنوان درون ماشین ظرف‌شویی رسوب چربی و پسماند مواد غذایی باقی نماند.

اگر می‌خواهید ظروفی تمیز و خوش‌بو و ماشین ظرف‌شویی پاکیزه و خوش‌بو داشته باشید کافی است هرچند وقت یک‌بار از نمک خوراکی استفاده کنید. دیگر فایده‌ای که استفاده از نمک خوراکی دارد این است که تجمع آب سخت جلوگیری می‌کند و همین باعث می‌گردد که عمر دستگاه ظرف‌شویی شما بیشتر شود.

چرا استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی می‌تواند مفید باشد؟

هنگامی که نمک در آب حل می‌شود به یون‌های سدیم و کلسیم تبدیل می‌شود و این یون‌های می‌توانند با یون‌های منیزیم و کلسیم واکنش می‌دهند و مانع از سخت کردن آب توسط این یون‌ها می‌شود. از مضراتی که آب سخت دارد این است که نه‌تنها بعد از اتمام شست‌وشوی ظروف، ظرف‌هایی کدر به شما تحویل می‌دهد، بلکه در طی زمان، موتورهای ماشین ظرف‌شویی را مسدود می‌کند و رسوباتی را روی بخش‌هایی که آب گرم هستند، به جا می‌گذارد. نتیجة آن این است که قدرت تمییز کنندگی ماشین را کاهش می‌دهد و قبض برق افزایش پیدا می‌کند و در نهایت هم عمر دستگاه کوتاه‌تر می‌گردد.

 ازآنجایی‌که نمک خوراکی دارای ترکیبات شیمیایی پیچیده‌ای نیست می‌تواند در هر مقداری که دوست دارید از آن استفاده کنید و برای هر نوع ماشین ظرف‌شویی هم کاربرد دارد.

 آیا من در منطقه‌ای زندگی می‌کنم که آب سخت دارد؟

سنگ‌ها و زمین‌شناسی منطقه محلی شما تعیین می‌کند که آیا آب سخت دارید یا خیر. مناطق سنگ آهک و گچ در جنوب ایران به این معنی است که مواد معدنی بیشتری در هنگام عبور از آب وارد آب می‌شوند که آن را «سخت» می‌کند. البته نباید نگران نوشیدن آن باشید. به‌اندازه آب نرم‌تر بی‌ضرر است. اما به دلیل محتوای معدنی آن می‌تواند برای لوله‌ها و ظروف خشن‌تر باشد و به همین دلیل است که رسوب آهک می‌تواند سریع‌تر از سایر مناطق ایجاد شود.

هیچ ارائه‌دهنده خدمات آب در سراسر کشور وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید دقیقاً وضعیت آب در منطقه خود را بدانید، به‌سادگی «کیفیت آب در ____» را در وب جستجو کنید. گزارش مناسب برای خانه خود را پیدا خواهید کرد.

لازم به ذکر است که علاوه بر نمک خوراکی، نمک‌های دیگری هم تحت عنوان نمک ماشین‌ ظرف‌شویی که مخصوص این کار ساخته شده‌اند، در بازار وجود دارد. اگر مایل هستید، می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. انتخاب هر یک از این دو نمک بستگی به شما دارد.

نکته‌ای بسیار مهم در ارتباط با استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی

یک نکته بسیار مهم که پیش از استفاده از نمک در ماشین ظرف‌شویی باید به آن توجه کنید این که فقط در ماشین ظرف‌شویی‌های که دارای واحدهای نرم‌کننده داخلی هستند از نمک استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که ماشین ظرف‌شویی شما دارای واحد داخلی است، با سازنده خود تماس بگیرید. اگر نمی‌توانید آن را در پایین ماشین ظرف‌شویی پیدا کنید، احتمالاً آن را ندارید. نمک ماشین ظرف‌شویی را در نقاط دیگری که برای مواد شوینده معمولی یا شوینده ماشین ظرف‌شویی مشخص شده‌اند قرار ندهید. این به‌راحتی می‌تواند دستگاه شما را خراب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *