مجله نمک درمانی

تزیین سنگ نمک

تزیین سنگ نمک

تزیین و ساخت وسایل زینتی با سنگ نمک در خانه

اگر سنگ نمک معمولی در اختیار دارید و علاقه‌مند هستید که این سنگ نمک را تزیین کرده و شکل دهید، باید از وسایل مخصوص طراحی سنگ نمک استفاده کنید. امروزه از سنگ نمک برای تزیینات و ساخت وسایلی مانند چراغ شب خواب، جاشمعی، شمعدان و آباژور، جای عود و … استفاده زیادی می‌شود. در سال‌های اخیر اکثریت مردم با آگاهی از خواص سنگ نمک به داشتن این تزیینات در خانه علاقه‌مند شده‌اند. شما می‌توانید با داشتن وسایل مبتدی یک وسیله دکوری زیبا و جالب از سنگ نمک در خانه بسازید. داکو سالت تنها مرجع نمک درمانی و ساخت اتاق نمک در ایران می باشد.

اگر می‌خواهید در خانه یک جا‌شمعی سنگ نمک معمولی بسازید، یک درب فلزی تهیه کنید، البته می‌توانید از وسایل دیگری هم استفاده کنید. وسط درب را سوراخ و یک سیم از آن رد کنید و از داخل آن را محکم نمایید. سیم باید بیرون درب باشد. اطراف درب را به چسب آغشته کنید و درب را داخل پودر سنگ نمک قرار دهید تا همه قسمت‌های آن از بلور سنگ نمک پوشیده شود و حالا شما یک جاشمعی سنگ نمک دارید.

کار هنری با هالیت

برای کار هنری با سنگ نمک می‌توانید از پودر سنگ نمک استفاده نمایید. وسایلی که در اطراف خود دارید و مدتی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را به چسب آغشته کنید و پودر سنگ نمک را بر روی چسب بریزید. درنهایت می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید تا زیباتر شود. به این صورت وسایلی که مدت‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کردید رو دوباره با زیبایی بیشتر استفاده می‌نمایید.

می‌توانید سنگ نمک‌های بزرگ‌تر را با ابزارآلات مخصوص آن، به شکل شمعدان، جاشمعی، آباژور و چراغ‌خواب دربیاورید. اگر ابزارآلات مخصوص را در کنار خود دارید می‌توانید حکاکی‌های اسم، شعر و یا آیات قرآنی را بر روی آن انجام دهید.

سنگ نمک عروس

استفاده از سنگ نمک برای تازه‌عروس‌ها در خانه خواص زیادی دارد و انرژی‌های منفی اطراف آن‌ها را دفع می‌کند حس آرامش و انرژی مثبت بیشتر در فضا به جریان میافتد. شما می‌توانید سنگ نمک را به شکل قلب، مکعبی، گل رز و یا به‌صورت شمعدان یا جاشمعی که بیشتر به کار عروس‌ها می‌آید بسازید. برای این کار به چند وسیله معمولی و مبتدی نیاز دارید. شما می‌توانید با چسب و پودر نمک کریستالی، ظاهر هر وسیله‌ای را زیباتر کنید و با گذاشتن یک شمع در آن یک جاشمعی یا شمعدان را برای عروس خانم‌ها بسازید.

چگونه سنگ نمک را تزیین کنیم؟

سنگ نمک برای تزیینات و دکوری بسیار کاربرد دارد. برای تزیین و شکل دادن به سنگ نمک می‌توانیم آن را به شکل قلب، مکعب، کره، گل رز، ستاره و … دربیاوریم.

جالب است بدانید که تمام طرح‌هایی که بر سنگ نمک ساخته می‌شود طرفداران خاص خودش را دارد. هر یک از این طرح‌ها جلوه ویژه‌ای دارند که در هر مکانی چه در خانه یا محل کار قرار دهید، زیبایی خاصی به آن فضا می‌دهد. علاوه بر زیبایی ظاهری از خواص درمانی سنگ نمک چه برای جسم چه برای روح، می‌توان استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *