مجله نمک درمانی

جایگزین نمک خوراکی

نمک خوراکی را با وجود تمام فواید و مزایایی که برای ماهیچه ها و عضلات دارد توصیه می کنند نخورید زیرا ممکن است منجر به بالا بردن فشار خون شود که همین سبب بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد به همین خاطر مدام در حال تحقیق در مورد یافتن جانشین نمک در غذا هستند تا بتوانند همه خطرات ناشی از مصرف نمک را کاهش دهند.

قطعا ماده و یا طعم دهنده ای که قرار است جایگزین نمک شود باید دارای طعم لذیذی باشد تا علاوه بر خوش طعم کردن غذا باعث برانگیختن اشتها شود. امروزه سبزیجات و گیاهان زیادی جود دارند که طعم و مزه ای همچون نمک دارند و با هر بار استفاده از آن ها در غذا سما متوجه نبود نمک نمی شوید و با خیال راحت می توانید به خوردن ادامه دهید برای این که جانشین نمک خوراکی را بشناسید پاراگراف بعد را به دقت مطالعه کنید.

به جای نمک چی بخوریم؟

بهتر است به جای نمک خوراکی مقداری ترخون را شسته و خشک کرده و آسیاب کنید و بر روی غذا ها بپاشید ترخون مزه ای تقریبا شور دارد که می تواند اشتها بر انگیز باشد.

از دیگر گیاهان که می توان به جای نمک استفاده کرد زنجبیل است زیرا طعم تندی که دارد باعث می شود شما کمبود نمک را حس نکنید. یکی دیگر از موادی که می توان به جای نمک استفاده کرد پاپریکا است.

در واقع پاپریکا محصولی از فلفل دلمه ای و فلفل شیرین است که قرمز رنگ می باشد و طعم دهنده ای قوی به غذا است که عدم وجود نمک را به هیچ عنوان متوجه نخواهید شد.

خردل یکی از طعم دهنده های فوق العاده به غذا است که علاوه بر خوش مزه کردن غذا جای نمک را پر کرده و دیگر لازم نیست از نمک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *