مجله نمک درمانی

خواص علمی هالوتراپی

خواص علمی هالوتراپی

امروزه بسیاری از افراد برای درمان بیماری و درد خود به این نوع روش روی آورده اند‌‌. که معمولا طبیعی و سنتی انجام می شود  و به صورت کاملا بی خطر صورت می گیرد. هالو تراپی یا همان نمک درمانی یک نوع مکمل همراه با داروهایی که مصرف می کنید می تواند تا حدودی موثر باشد.

مزیت و خواص هالوتراپی چیست؟

 هالوتراپی تا حدودی می تواند برای برخی از بیماری های موجود در بدن مفید باشد. معمولا از این روش برای درمان مشکلاتی مانند بیماری های پوستی و حتی تنگی نفس که ممکن است در اثر عوامل مختلفی به وجود آمده، مناسب باشد. بسیاری از افراد ممکن است از درد در برخی از قسمت های مختلف و عضلات خود رنج ببرند که با استفاده از روش نمک درمانی می توانند تا حدودی از درد خود را تسکین دهند.

همچنین باید بدانید که با یک بار استفاده از این روش به نتیجه ای نخواهید رسید و باید بارها با توجه به نوع بیماری خود از آن استفاده کنید. همان طور که می دانید پوست صورت از مهم ترین عضو بدن است که در صورت آسیب آن ممکن است زیبایی خود را از دست بدهد پوست در برخی اوقات دچار آکنه می شود. نمک خواص جذب میکروب و باکتری ها را به خود دارد از این رو می تواند برای بسیاری از بیماری های پوستی مفید باشد البته در صورتی که به طور مداوم انجام شود.

خواص علمی هالوتراپی

هالوتراپی معمولا به دو روش قابل استفاده است در روش اولی که روش خشک است در مکان هایی انجام می شود که نمک موجود در آن به وسیله افرادی درست شده است و هیچ گونه رطوبتی در آن وجود ندارد. و زمان هر بار جلسه بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه انجام می شود. روشی بعدی هالوتراپی به صورت مرطوب انجام شده در این روش که ممکن است تا الان بسیار از آن استفاده کرده باشید نمک را با آب مخلوط می کنید. این روش بیشتر برای ضدعفونی کردن گلو به کار می رود و هنگام گلو درد با استفاده از غرغره می توانید کمی از درد گلو و سرفه را تسکین دهید.

در مواردی هم ممکن است برای شست و شو مناسب باشد. حتی خوردن آب نمک هم می تواند برای بدن بسیار مفید باشد خوردن آب نمک گرم می تواند به رفع استرس و ضدعفونی کردن سم های بدن کمک کند. همچنین می تواند باعث پایین آمدن وزن و در نتیجه کمک کردن به رفع گرفتگی عضلات و سلامت عضلات و استخوان های شما بشود. شاید از نظر شما نمک بدون خواص درمانی دیده شود اما باید دانست که برای بسیاری از انواع بیماری های کاربرد فراوان دارد.

عوارض هالوتراپی

همان طور که گفتیم نمک درمانی خطر خاصی را برای بدن به همراه ندارد و فقط در جهت بهبود انواع مختلفی از درد ها صورت می گیرد. اما ممکن است برایتان سوال شود که آیا عوارض یا خطری بعد از انجام آن وجود دارد یا خیر. هالوتراپی برای کسانی که در بدن آن ها زخم وجود دارد توصیه نمی شود و ممکن است بعد از انجام آن دچار عفونت و مشکلات پوستی شود. همچنین برای افرادی که دارای سرطان و فشار خون هستند ممکن است مضر باشد. با این وجود جز این افراد هالوتراپی نه تنها مضر نیست بلکه برای بدن بسیار نتیجه خاصی دارد.

خواص هالوتراپی برای مفاصل و استخوان ها

از شایع ترین بیماری در بین افراد و در تمامی سنین درد مفاصل و استخوان ها است. با بالا رفتن سن و کم تر شدن تحرک، استخوان ها دچار درد می شوند. که ممکن است در بین افراد بعد از مدت ها با پوکی استخوان و درد شدید همراه شود. از زمان های قدیم نمک یکی از مواد شناخته شده برای کاهش درد است. و می تواند تا حدودی در کاهش درد موثر باشد. نمک جریان های خون را در بدن شدید می کند و میزان خون رسانی به قسمت هایی بدن زیاد می شود همین امر موجب شده که بافت های بدن گرم و تغذیه مناسب داشته باشد در نتیجه دردهای مفاصل می تواند کم کم بهبود یابد و از میزان درد آن کم شود.

همان طور که می دانید نمک از مواد معدنی خاصی برخوردار است و برای سلامت استخوان و مفاصل بسیار موثر است. مواد موجود در نمک خاصیت درمانی و جوان سازی را دارد. نمک درمانی یک روش طبیعی است که علاوبر مواردی که گفته شد برای کوفتگی عضلات و قدرت دادن به عضله ها موثر است.

خواص علمی هالوتراپی

خواص هالوتراپی برای کمر درد

بعضی از افراد به مرور زمان بر اثر فعالیت های نامناسب و انجام دادن کارهای سخت و فشارهای وارد شده به عضلات کمر دچار کمر درد می شوند. از دلایل مهم کمر درد انجام دادن ورزش های کششی نامناسب و هم چنین خوابیدن به طوری که به مهره های پشت فشار می آورد است. این افراد  از روش های بسیاری برای تسکین درد خود استفاده می کنند مانند ماساژ با انواع دارو و روغن های گیاهی اما نتیجه ای از آن نمی گیرند.

در کنار روش های درمانی، هالوتراپی یا همان نمک درمانی می تواند یک روش مناسب جهت کاهش درد کمر شود. در این روش باید از نمک داغ شده استفاده کنید و آن را در پارچه مناسب بریزید و در قسمت هایی که در کمر درد احساس می شود قرار دهید. همان طور که می دانید طبع نمک یک نوع طبع گرم است و همین موجب می شود تا حدودی دردکمر کاهش پیدا کند. و دیگر نیازی به انواع عمل های جراحی برای کاهش درد کمر نیست.

سخن آخر

روش هالوتراپی یک روش کم هزینه و موثر است به همین علت توجه بسیاری از افراد که دچار درد در قسمت های مختلف بدن هستند به خود جذب کرده است. همین طور می توانید با یک روش دیگر برای کاهش درد کمر از نمک استفاده کنید. مقداری از نمک را درون یک وان بریزید و مدتی در آن بمانید این روش هم می تواند ماهیچه ها را آرام کند و باعث افزایش عملکرد و حرکت آن ها شود. دقت داشته باشید که باید از آب ولرم استفاده شود زیرا برای مفصل هایی که دچار درد شدید و ورم هستند بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *