مجله نمک درمانی

خواص و فواید اتاق نمک

فواید ، خواص و مضررات اتاق نمک

ممکن است تعجب کنید: اتاق نمک دقیقاً چیست و چه مزایای دارد؟ شاید این‌طور به نظر برسد که فقط یک اتاق است که کاملاً از نمک ساخته‌شده؛ اما واقعاً این‌طور نیست نمک پر از املاح معدنی و یون‌های منفی است. به‌طوری که می‌تواند خیلی برای بدن شما مفید و باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها شود. در این مطلب به بررسی خواص اتاق نمک و فواید اتاق نمک می‌پردازیم.

تحقیقات علمی بسیار کمی وجود دارد که خواص اتاق نمک و مزایای استفاده از آن را بررسی کرده‌اند. بااین‌حال شواهدی مبنی بر مزیت نمک درمانی وجود دارد. لازم به ذکر است که این شواهد در قالب تجربه افراد و چند بررسی تحقیقاتی انجام گردیده است.

در طول تاریخ نمک و استفاده از آن، یک عامل تأثیرگذار بوده و حتی در جریان‌های اقتصادی و سیاسی هم حضور داشته است. اولین مدارک و شواهدی که حاکی از آن است که نمک می‌تواند خواص درمانی هم از خود نشان دهد، به قرن نوزدهم برمی‌گردد. این شواهد توسط یک پزشک لهستانی به ثبت رسیده است. در واقع او دریافت که کارگران معادن نمک از لحاظ تنفسی در وضعیتی بسیار بهتر از افراد عادی هستند. در سال 2007 با کمک استفاده از نمک درمانی توانستند که علائم بیماری COPD را در بیمارانی که از این مشکل رنج می‌بردند، کاهش دهند. به جز این مورد در یک آزمایش که بر روش شهروندان لهستانی انجام گرفت، از 300 فرد حاضر در این آزمایش  93 درصد آنها بر این اعتقاد بوده‌اند که نمک درمانی آرامش‌بخش است.

در فاصله زمانی 2010 تا 2016 و بعد از آن که بررسی‌ها در لهستان این اثرات مثبت از نمک را مورد بررسی قرارداد، خواص اتاق نمک به دیگر جاهای جهان رواج پیدا کرد و در ایالت متحده و کانادا تعداد مراکز نمک درمانی از 12 تا به 300 تا افزایش پیدا کرد.

فواید اتاق نمک و زیاد بودن مزایای آن به این معنا نیست که این روند با درد همراه است. در واقع، در واقعیت کاملاً برعکس است. به عبارتی دیگر زمانی که از فواید نمک استفاده می‌کنید، انتظار این را دارید که یک آرامش بدون مانع را تجربه کنید.

در نمک درمانی چگونه از فواید نمک بهره‌مند می‌شویم؟

ممکن است این سؤال برای شما هم پیش‌آمده است که روش درمانی در اتاق‌های نمک به چه صورت است؟ به عبارتی دیگر چه اتفاقی می‌افتد که تضمین‌کننده این است که حال شما را بهبود می‌یابد.

اتفاقی که در این اتاق‌ها می‌افتد، کار پیچیده‌ای نیست. اگر شما کنار ساحل قدم بزنید یک آرامش خاصی به شما دست می‌دهد. این آرامش ناشی از سه دلیل است. دلیل اول که بیشتر افراد از آن لذت می‌برند، صدای برخورد امواج دریا به صخره‌ها و یا رسیدن آن به ساحل است. دلیل دوم میزان افزایش اکسیژنی است که از آب دریا به مغز شما می‌رسد. مورد سوم که به این بحث ربط دارد، بخارات آب‌شور دریاست که نتیجة آن آرامش ذهنی شماست.

اتفاقی که در اتاق نمک هم رخ می‌دهد، چیزی شبیه به رفتن کنار ساحل است. در این اتاق‌ها هالوژنراتور نمک را در هوا پخش می‌کند که پدیده‌ای مانند هوای شور اطراف ساحل را تداعی می‌کند. اگر فرزند شما کوچک است و نمی‌توانید او را در طی استفاده از اتاق نمک در منزل تنها بگذارید، نگران نباشید. برخی از اتاق‌های نمک مخصوص کودکان است و اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده دیگری هم در آن قرار داده شده است تا علاوه بر بهره‌بردن از فواید اتاق نمک، سرگرم شوند و شما با خیال راحت به درمان ادامه دهید.

مراکز نمک درمانی دارای تجهیزات لازم برای راه‌اندازی یک هالو ژنراتور را دارند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر در این هوای آنتی‌باکتریال نفس بکشید.

از خواص اتاق نمک این است که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید

استفاده از غار نمک و اتاق نمک در علم پزشکی هالوتراپی نام دارد. اتاق نمک باعث کاهش علائم بسیاری از بیماری‌های تنفسی می‌شود. شاید بپرسید که چطور چنین چیزی ممکن است؟ یون‌های منفی موجود در ذرات نمک به تصفیه هوا و افزایش ظرفیت ریه کمک می‌کنند. سایر اثرات بالقوه هالوتراپی عبارت‌اند از:

کاهش التهاب و کاهش تولید مخاط که باعث می‌شود تا تنفس برای شما راحت‌تر شود.

تسکینی برای درد مبتلایان به آسم، آلرژی، گرفتگی مزمن سینوس و COPD؛ و بسیاری از بیماری‌های دیگر

محافظت در برابر آنفلوانزا و بیماری‌های سرماخوردگی، زیرا نمک دارای خواص ضد قارچی و ضدویروسی است.

 اتاق نمک جوان‌تر شدن پوست شما را به ارمغان می‌آورد.

این قابلیت ممکن است یکی از بهترین و مؤثرترین فواید اتاق نمک باشد. نمک بیش از 84 ماده معدنی دارد که می‌تواند از طریق پوست شما به‌راحتی جذب شود، بنابراین درحالی‌که با آرامش در اتاق نمک نفس عمیق می‌کشید، نمک را به بدن خود انتقال می‌دهید. گرچه به نظر غیرعادی می‌رسد (شاید فکر کنید که نشستن در یک اتاق نمکی باعث خشک شدن پوست شما می‌شود).

اما نمک‌های معدنی برعکس عمل می‌کنند و با جذب رطوبت باعث جوان‌تر شدن پوست و باز شدن محفظه‌های پوست شما می‌شود. نمک با فواید ضد باکتری و ضدالتهابی طبیعی که دارد به‌طور بالقوه می‌تواند به پاک‌سازی مواردی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

 مهم ترین خواص اتاق نشاط و شادابی بعد از استفاده از آن است

متخصصان غار نمکی می‌گویند اگر تنها 45 دقیقه در داخل یک اتاق نمکی بمانید تقریباً معادل گذراندن دو روز کامل در ساحل است. این موضوع باعث افزایش روحیه شما می‌شود، به این دلیل که: یون‌های منفی موجود در هوا به تقویت روحیه و انرژی بیشتر شما کمک کنند. برخی از بازدیدکنندگانی که از اتاق نمک استفاده کرده‌اند میگویند که این امر در مواردی مانند بی‌خوابی، استرس و اختلال عاطفی فصلی به آن‌ها کمک بی‌نظیری کرده است.

اتاق نمک باعث کاهش استرس و اضطراب شما می‌شود

اگر از کار، زندگی یا هر چیز دیگری احساس اضطراب یا استرس و حتی خستگی دارید، یک جلسه در یک غار نمکی می‌تواند به شما کمک کند تا همه این موارد را فراموش کنید. گزارشی از Annals of Agricultural and Medicine Medicine این‌طور بیان کرده است که بسیاری از افراد به دلیل مزایای درمانی به اتاق‌های نمکی می‌روند و بیشتر آن‌ها احساس بهتری می‌کنند. درنتیجه اتاق‌های نمکی به حمایت از یک سبک زندگی بهتر کمک می‌کنند

نتیجه گیری

مزایای نمک درمانی پایان‌ناپذیر است. از یک جنبه، کیفیت هوایی را که وارد ریه‌های خود می‌کنید را افزایش می‌دهد و در همان لحظه، پوست شما جوان‌تر به نظر می‌رسد. اما البته، اگر این کار را به‌درستی انجام ندهید، ممکن است از مزایای نمک درمانی هیچ نتیجه‌ای به شما نرسد.

متخصصانی که با نمک‌درمانی به شما کمک می‌کنند، تأثیرات آن را تعیین می‌کنند. برای بهره‌مندی از این مزایا، به متخصصین نیاز دارید. درمان‌های درجه یک اتاق نمک درمانی ما را بررسی کنید. برای رزرو وقت مشاوران ما صحبت کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *