مجله نمک درمانی

دفع انرژی منفی با سنگ نمک

دفع انرژی منفی با سنگ نمک

یک سؤال مهم که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که دفع انرژی منفی با سنگ نمک، امکان‌پذیر است یا خیر؟ برای آن شفافیت این موضوع و پاسخ به این سؤال، ادامه مطلب را بخوانید داکو سالت یکی از بزگترین مراجع نمک درمانی و متخصص در طراحی و ساخت اتاق نمک در ایران می باشد.

آیا سنگ نمک انرژی منفی را می‌گیرد؟

سنگ نمک انرژی منفی و آلودگی‌هایی که در هوای اطراف ما وجود دارد را جذب می‌کند. سنگ نمک مخصوصاً برای افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی می‌کنند بسیار کارآمد و مناسب است. امواجی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم از یکسو و پیشرفت فنّاوری و کار کردن با دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، موبایل، مودم‌ها و امواج وای فای، تلفن، ماشین لباسشویی، ماکروویو و … از سوی دیگر بر روی بدن و محیط پیرامون ما تأثیرات مخربی بر جای می‌گذارند. استفاده از سنگ نمک باعث خنثی کردن این امواج الکترومغناطیسی موجود در محیط اطراف ما می‌شود.

ویژگی‌های سنگ نمک را می‌دانید؟

سنگ نمک که یک ماده معدنی و طبیعی است که حاوی عناصر سدیم و کلرید می‌باشد. سدیم بار مثبت و کلرید بار منفی درد. از خواص سنگ نمک از بین بردن انرژی منفی در محیط پیرامون ما چه در محل کار و چه در محیط خانه یا هر مکان می‌توان نام برد. افرادی که خواب منظمی ندارند و در خواب پریشان می‌گردند طبعا انرژی منفی زیادی در اطراف آن‌ها وجود دارد. به آن‌ها توصیه می‌کنیم که سنگ نمک را در محل نزدیکی از تختخواب خود و در زمان خواب شبانه قرار دهند.

ناگفته نماند که سنگ نمک باید در نزدیکی شما باشد. سنگ نمک این قابلیت را دارد که انرژی منفی اطراف شما را  از بین ببرد. اگر سنگ نمک را در محیط خانه قرار دهید، می‌تواند به کم‌تحرکی کودکان کمک کند. اگر  برای رفع انرژی منفی از سنگ نمک استفاده می‌کنید طبق اصول فنگشویی سنگ نمک، توصیه‌شده که در قسمت شمال شرق، جنوب غرب، شمال غرب و یا در مرکز فضا قرار د.

خواص دفع انرژی‌های منفی با سنگ نمک

خواص دفع انرژی‌های منفی با سنگ نمک
خواص دفع انرژی‌های منفی با سنگ نمک

اگر می‌خواهید از سنگ نمک برای دفع انرژی‌های منفی در زندگی خود استفاده کنید، باید نکات زیر را در هنگام استفاده از سنگ نمک رعایت نمایید:

  1. استفاده از سنگ نمک رنگی به متعادل‌سازی محیط اطراف به شما کمک زیادی می‌کند.
  2. سنگ نمک را در گوشه‌های تاریک خانه و در قسمت‌هایی که نور کمتر به آنجا می‌تابد قرار دهید.
  3. اگر سنگ نمک در دسترس ندارید می‌توانید از نمک موجود در خانه استفاده کنید و آن را در گوشه‌های خانه بریزید و تمام انرژی‌های منفی را از بین ببرید.
  4. استفاده از سنگ نمک در سرویس‌های بهداشتی و حمام هم توصیه می‌شود تا باعث تمیزی بیشتر شود. سنگ نمک‌ها به‌مرورزمان باعث جذب رطوبت و آب موجود در محیط شده و تغییر شکل می‌دهد و زیبایی خاص در ظاهر آن‌ها پدیدار می‌شود.
  5. 5.     از سنگ نمک در خانه در کنار پنجره‌ها، هواکش، توالت و حمام می‌توان استفاده کرد. گفته می‌شود زمانی که استفاده زیادی از سنگ نمک شد بهتر است آن را عوض کرد؛ اما قرار دادن سنگ نمک در برابر نور خورشید هر چند ماه یک‌بار به عملکرد آن کمک می‌کند. برای دفع انرژی‌های منفی از خانه کافی است که در زیرزمین یا انبار خانه یک تکه سنگ نمک را قرار دهید.

نکاتی که قبل از دفع انرژی منفی با سنگ نمک باید بدانید

در محیط پیرامون ما انرژی‌های راکد زیادی وجود دارد. در هنگام گردگیری خانه مقدار کمی نمک را به آب اضافه کنید و از آن استفاده نمایید تا تمام انرژی‌های منفی اطراف شما از بین برود. در جاهای مختلف خانه مانند اطراف گلدان‌ها نمک بریزید تا به چرخش انرژی مثبت کمک کند. فقط باید به این نکته توجه کنید که هر چند روز یک‌بار نمک‌ها را جمع‌آوری کرده و دور بریزید.

اگر محیط پیرامون شما آب‌وهوای خشک دارد بهتر است از سنگ نمک‌های زیاد و بزرگ استفاده نکنید؛ زیرا سنگ نمک با جذب رطوبت اطراف، باعث می‌شود که خشکی هوا بیشتر شود. برای تأثیر بیشتر سنگ نمک در زدودن انرژی‌های منفی از بدن توصیه می‌شود که از حمام آب‌نمک استفاده کنید که تمام بدن شما را سم‌زدایی و پاک‌سازی می‌کند. برای آبکشی در حمام از محلول آب‌نمک استفاده کنید تا بدن شما به حالت طبیعی برگردد.

زمانی که وسایل دست‌دوم یا قدیمی را خریداری می‌کنید توصیه می‌شود که حتماً با سنگ نمک یا پودر نمک آن‌ها را تمیز کنید تا انرژی‌هایی که در گذشته در این وسایل باقی‌مانده از بین برود. برای زدودن انرژی‌های منفی توصیه می‌شود که از سنگ نمک استفاده نمایید. اگر سنگ نمک در دسترس ندارید از نمک تصفیه نشده و یا نمک دریا استفاده کنید. اگر این دو نمک هم در دسترس شما نبود می‌توانید از نمک معمولی موجود در خانه هم استفاده نمایید. اگر برای زدودن انرژی‌های منفی از سنگ نمک استفاده می‌کنید برای شارژ مجدد آن و دفع انرژی‌ها از سنگ نمک آن را در چندین ساعت در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. این کار باعث می‌شود سنگ نمک رطوبت و آلودگی‌هایی که جذب کرده را از دست بدهد و دوباره به بهترین شکل عمل کند.

خواص سنگ نمک

خواص سنگ نمک
خواص سنگ نمک

سنگ نمک به دلیل داشتن یون‌های سدیم مثبت و کلر منفی دارای خاصیت یونیزاسیون است. این خاصیت سنگ نمک از مهم‌ترین خواص آن به شمار می‌آید. اثر یون‌های منفی در سنگ نمک و بهره‌مندی از ویژگی تصفیه‌کنندگی طبیعی هوا، می‌تواند اثر مطلوب و شگفت‌آور آن را برای محیط ایجاد کند.

سنگ نمک می‌تواند یون‌های منفی زیادی را از خود در هوا پخش کند. اگر توجه کرده باشید زمانی که در فضای باز قرار می‌گیرید و در طبیعت حاضر می‌شوید خصوصاً در نزدیکی رودخانه‌ها و آبشارها و یا در نزدیکی منابعی که آب در آنجا جریان دارد، حال بهتری داریم؛ زیرا یون‌های منفی زیادی در آن محیط‌ها آزادشده و باعث کاهش تجمع یون مثبت در بدن ما شده و تنش و اضطراب را از ما دور می‌کند.

کاهش استرس و دفع انرژی منفی با سنگ نمک

حال که از خاصیت سنگ نمک آگاه شدید در ادامه به تأثیر آن بر روی کاهش استرس بر روی بدن می‌پردازیم. زمانی که تنفس می‌کنیم و عمل دم و بازدم نفس شما عمیق باشد، وجود ذرات ریز نمک در فضا باعث پاک‌سازی ریه‌های شما شده و درنهایت اکسیژن‌رسانی را به بدن افزایش می‌دهد. همچنین وجود یون‌های منفی در هوا باعث می‌شود که احساس شادی و نشاط در شما بیشتر شود، امواج منفی از تفکر و ذهن شما دور می‌شود. ذهن آزاد می‌شود و  احساس تازگی می‌کنید. همه این عوامل می‌توانند دست‌به‌دست هم بدهند و بر روی روحیه ما تأثیر بسزایی داشته باشند.

زمانی که احساس طراوت و شادابی می‌کنید و تنفس راحتی دارید، استرس‌ها و اضطراب‌ها، نگرانی‌ها و ترس‌هایی که در بدن وجود دارند تخلیه می‌شوند. همچنین وجود یون‌های منفی در هوا باعث می‌شود که تمام یون‌های مثبت که باعث ایجاد تنش و استرس در بدن می‌شوند را خنثی کنند. یون‌های مثبت بر روی بدن تأثیرات منفی دارد (مانند رادیکال‌های آزاد) و اولین زمینه برای پیدایش استرس و اضطراب در بدن می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *