مجله نمک درمانی

سنگ نمک در خانه

خواص سنگ نمک و محل قرار گرفتن سنگ در خانه

توصیه می‌کنیم برای استفاده از خواص سنگ نمک نوع اصلی آن را در قالب وسایل تزیینی برای خانه یا محیط کار خریداری کنید. تا از خواص آن بهره‌مند شوید. علاوه‌برآن پیشنهاد می‌کنیم سنگ نمک را در مناطقی از خانه قرار دهید، تا اثر بیشتری از آن را احساس کنید. برای اینکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

استفاده از سنگ در محل‌های مختلف

سنگ نمک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متعددی است. ولی اگر این محصول به‌صورت دقیق در محل‌های مختلف خانه قرار نگرفته باشد تأثیر زیادی نخواهد داشت. ازاین‌رو برای آشنایی بیشتر و دلایل استفاده از آن در ادامه برخی از موقعیت‌های مکانی را برای شما بازگو خواهیم نمود.

استفاده از سنگ نمک در تاریکی

سنگ نمک را در گوشه‌های تاریک و قسمت‌هایی که نور کم در آنها وجود دارد بگذارید. سنگ نمک را در قسمت‌هایی از خانه‌مانند راهروها قرار دهید. زمانی که در قسمت‌های تاریک‌ خانه سنگ نمک قرار می‌دهید به دلیل اینکه انرژی منفی در این مناطق بیشتر است، سنگ نمک باعث می‌شود که با آزادکردن یون‌های منفی این انرژی‌های منفی را جذب خود کند. با خنثی‌کردن انرژی‌های مثبت از خود باعث شود که شادی و نشاط به خانه برگردد. پس از چند روز استفاده کردن از سنگ نمک در این محیط‌ها آنها را جمع کرده و دور بریزید.

استفاده از سنگ نمک در گلدان

سنگ نمک را در گلدان‌ها بگذارید. پس از چند روز که از قراردادن سنگ نمک در گلدان‌ها گذشت آنها را با سنگ نمک جدید معاوضه کنید.

قراردادن نمک در زیرزمین

سنگ نمک را در زیرزمین و انباری خانه بگذارید تا انرژی‌های منفی مناطق را به خود جذب کند. با واردکردن انرژی مثبت در این فضاها حس خوشایند به آنها داشته باشیم.

گذاشتن سنگ نمک در دستشویی

سنگ نمک را در سرویس بهداشتی و حمام قرار دهید تا محیط این دو فضا در خانه تمیزتر شود. رطوبت موجود در هوای حمام و دستشویی را به خود می‌گیرد. زمانی که رطوبت توسط سنگ نمک جذب شود ظاهر و شکل زیبایی به خود می‌گیرد. در حمام و دستشویی در کنار پنجره یا هواکش جای مناسبی برای قرارگیری سنگ نمک است. انرژی سنگ نمک در دستشویی انرژی منفی را می‌گیرد. آلودگی‌های محیط دستشویی را جذب می‌کند. هرچند وقت یک‌بار باید آنها را تعویض کنید. زمانی که آلودگی‌ها و انرژی منفی زیادی را به خود جذب کنند، کدر و کثیف می‌شود.

نکته:

سنگ نمک را در خانه باید در جهات مناسب قرارداد تا از خواصشان بیشتر بهره ببریم. قسمت شمال شرقی خانه، قسمت شمال غربی خانه، قسمت غرب خانه، قسمت جنوب غربی خانه و در مرکز خانه قرار دهید.

سنگ نمک اگر در مکانی قرار گیرد رطوبت هوای آن را جذب می‌کند. اگر محل سکونت شما در آب‌وهوای خشک است، دفعات استفاده از سنگ نمک را کم کنید. در غیر این صورت با خشکی بیشتر هوای محیط زندگی‌تان مواجه خواهید شد.

استفاده از سنگ نمک در فنگ شویی

در زمینه فنگ شویی متخصصان زیادی وجود دارد که معتقدند کریستال‌های نمک انرژی مثبت زیادی را از خود ساطع می‌کنند. سنگ نمک باعث پاک‌سازی هوای اطراف می‌شود. زمانی که آباژور یا چراغ شب سنگ نمکی را خریداری می‌کنید و لامپ درون این سنگ‌ها را روشن می‌کنید، گرمایی که ایجاد می‌شود، باعث پخش شدن یون‌های منفی سنگ نمک در هوا می‌شود. با این پدیده آلودگی‌های هوا را جذب می‌کند و باعث پاک‌سازی هوا می‌شود. از طرف دیگر انرژی مثبت و شفابخش را در محیط اطراف خود ایجاد می‌کند.

متخصصان فنگ شویی معتقدند که اگر می‌خواهید از خواص سنگ نمک در خانه بهره‌مند شوید، لازم است که آن را در قالب چراغ یا شمع خریداری کنید. زیرا سنگ نمک زمانی ایجاد می‌شود که نور و گرما در درون آن ایجاد شود. زمانی که نور یا شمع را درون سنگ نمک روشن کنید، نور و گرمای ایجاد شده موجب عمل یونیزاسیون توسط سنگ نمک می‌شود.

فوائد نمک در فنگ شویی

عامل آلرژی‌زا را از محیط دور می‌کند و در هوا درخشش زیبا و دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند که در روزهای زرد سرد زمستان استفاده از آن بی‌نظیر است. استفاده از سنگ نمک در فنگ شویی می‌گوید که باعث می‌شود محیط را دلپذیرتر و متعادل‌تر کند و سطح انرژی را در محیط افزایش دهد. خواب شبانه و روزانه شما را عمیق‌تر می‌کنند، مواد آلرژی‌زا و مضر زمانی در خانه به وجود می‌آیند که رطوبت و بخار در هوا زیاد باشد. سنگ نمک این قابلیت را دارد که رطوبت موجود در هوا را جذب کند و باعث شود هوا تا حدی خشک شود.

خواص سنگ نمک در خانه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روزانه با انواع زیادی از دستگاه‌ها که انرژی الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند، سروکار داریم. در نتیجه این انرژی تأثیر منفی در میدان الکتریکی بدن می‌گذارد و در نتیجه باعث ایجاد حس ناخوشایند در بدن می‌شود. زمانی که در محیط کار یا در خانه هستید و سنگ نمک در قالب ظروف، آباژور، شمعدان چراغ‌ها، جا شمعی و یا وسایل دکور دیگر در محیط اطراف ما باشد، باعث می‌شود که انرژی‌های منفی را به خود جذب کند.

سنگ نمک ذرات یون منفی از خود در هوا پخش می‌کند و انرژی‌های منفی اطراف ما را خنثی می‌کنند. در نتیجه باعث ایجاد حس خوشایند و آرامش می‌شود. در این صورت انرژی مثبت را در هوا پراکنده می‌کند. اگر سنگ نمک را در فضاهایی قرار دهید که حس ناخوشایندی به آن فضا ندارید بسیار مفید است.

در مناطقی از خانه که نور آنجا کم است، در گلدان و یا در انبارها و زیرزمین‌های خانه‌تان می‌توانید از سنگ نمک استفاده کنید. تا انرژی منفی آن مناطق را بگیرد و باعث پخش کردن انرژی مثبت شود و شما حس آرامش را نسبت به تمام فضاهای خانه خود داشته باشید.

استفاده از سنگ نمک در خانه تمام آلودگی‌ها و گردوخاک‌ها را به خود جذب می‌کند. باعث می‌شود که شما را از دچار شدن به بیماری‌های تنفسی مانند آسم و برونشیت در امان نگه دارد.

زمانی که در هنگام خواب از سنگ نمک استفاده می‌کنید و آن را در قالب چراغ‌خواب یا آباژور روشن نگه دارید، باعث می‌شود که کیفیت خواب شما بالا رود. همچنین انرژی مثبت در اطراف شما پراکنده شود و هوای اطراف شما پاک‌سازی شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *