مجله نمک درمانی

نمک خوراکی خالص

نمک خوراکی خالص

اگر برای خرید نمک به فروشگاه ها و مغازه های محل زندگی خود مراجعه کنید متوجه می شوید که به شما انواع نمک خوراکی را معرفی می کنند. نمک هایی که از دریا و یا از معادن استخراج می شوند دارای مواد معدنی هستند که نمک خوراکی ناخالص را می سازند.

نمک خوراکی ناخالص در واقع ترکیبی از سدیم و کلرید و دیگر عناصر و مواد معدنی مثل منیزیم و آهن و پتاسیم و غیره است. گاهی این نا خالصی ها مفید و سودمند می باشند اما برخی نا خالصی ها مانند شن و سنگ ریزه است که قطعا برای بدن ضرر دارد از این رو بهتر است نمک خوراکی که استفاده می کنید تصفیه شده و تمیز باشد تا مواد خارجی وارد بدن نشوند و ایجاد بیماری نکنند.

زیرا برخی بیماری ها مثل سنگ کلیه از نمک های نا خالص ایجاد می شوند. برای اطلاع بیش تر در مورد ترکیب نمک ها با ما همراه باشید زیرا می خواهیم در مورد نمک های همگن و نا همگن صحبت نماییم.

 

نمک خوراکی خالص

نمک خوراکی همگن

حتما در کتاب های درسی دوران ابتدایی و راهنمایی در مورد ترکیبات همگن و نا همگن خوانده اید، امروز هم می خواهیم در مورد نمک خوراکی همگن و نا همگن صحبت نماییم.

نمک خوراکی همگن در واقع نمکی است که دارای مواد و عناصری از جنس خود است و نمی توان آن ها را از یکدیگر جدا نمود. اما نمک خوراکی نا همگن نمکی است که دارای عناصر و مواد معدنی است که می توان آن ها را از اصل نمک جدا نمود.

به همین صورت انواع نمک ها را با جداسازی هایی که انجام می دهند قابل خوردن می کنند. اگر با ما همراه باشید در بند بعد قصد داریم در مورد نمک خوراکی قطبی و نا قطبی صحبت کنیم.

 

نمک خوراکی همگن

نمک خوراکی قطبی

اگر نمک را درون یک لیوان بریزید و آن را مخلوط کنید متوجه می شوید که نمک به طور کامل درون آب حل می شود و شما دیگر قادر به دیدن ترکیب نمک در لیوان نخواهید بود، در این صورت می گویند نمک خوراکی قطبی است.

زیرا قطب های منفی کلرید به قطب های مثبت مولکول های آب متصل می شود و قطب های مثبت سدیم به قطب های منفی مولکول های آب جذب می شوند در این صورت انحلال انجام می شود.

اما زمانی که می گویند نمک خوراکی ناقطبی است در واقع برای وقتی است که نمک را درون آن می ریزند و اما به هیچ عنوان حل نمی شود و هر چه آن را مخلوط کنند و یا دمای آب را تغییر دهند باز هم بدون تغییر در انتهای لیوان باقی می ماند.

به این وسیله می توان نمک خوراکی همگن و نا همگن را از هم جدا نمود. در ادامه از نمک خوراکی مخلوط خواهیم گفت پس پاراگراف بعد را به دقت مطالعه نمایید.

 

نمک خوراکی قطبی

نمک خوراکی مخلوط

همان طور که در بند های قبل گفته شد نمک های مختلف و زیادی وجود دارند که دارای ترکیبات و مواد معدنی و عناصر مختلف می باشند، به چنین نمک هایی نمک خوراکی مخلوط می گویند البته که مواردی که در پایین می بینید از ترکیبات نمک خوراکی هستند که در بالا همه آن ها را خدمت تان توضیح دادیم:

  •  نمک خوراکی خالص
  • نمک خوراکی نا خالص
  •  نمک خوراکی همگن
  •  نمک خوراکی نا همگن
  • نمک خوراکی قطبی
  •  نمک خوراکی نا قطبی
  •  نمک خوراکی مخلوط

 

نمک خوراکی مخلوط

همه این نمک ها در بازار وجود دارند و به راحتی می توان آن ها را خریداری نمود چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری که هر کدام خواص و فواید و مزایای خاص خود را دارند پس هر کدام را می خواهید انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *