مجله نمک درمانی

تراش سنگ نمک

تراش سنگ نمک

عموماً دکوراسیون سنگ نمک تزیینی، چراغ شب خواب، آباژور و جاشمعی، ظروف، شمعدان و دیگر وسایل تزیینی در کارخانه‌ها و شرکت‌ها تولید می‌شوند. سنگ نمک تزئینی را با توجه به مقدار ناخالصی و کیفیتی که دارد، برای ساختن وسایل و دکور سنگی گوناگون تراش می‌دهند. برای تراش سنگ نمک ابتدا باید بررسی شود که سنگ نمک از چه مواد معدنی تشکیل‌شده است. مثلاً برای تولید چراغ نمکی از سنگ نمک نباید آهک و گوگرد داشته باشد و در این فرآیند پاک‌سازی گوگرد و آهک انجام می‌شود. پس‌ازآن چراغ سنگ نمک تراشیده و ساخته می‌شود. حالا با این مثال از تراش سنگ نمک درک بیشتری داریم و اینکه برای تراشکاری و می‌دانیم که برای ساخت محصولات از سنگ نمک ابتدا باید به ساختار سنگ نمک دقت کنیم. داکو سالت یکی از بزرگترین مراجع برای ساخت اتاق نمک و آموزش نمک درمانی در ایران می باشد ، پیشنهاد میکنم دیگر مطالب مجله نمک درمانی ما را مطالعه کنید.

اولاً زمانی که سنگ نمک به‌صورت خام وجود دارد و هیچ تراشی بر روی آن ایجاد نشده است، طرفدار و خواهان زیادی شاید نداشته باشد؛ اما وقتی سنگ نمک را تراش می‌دهند و از آن در ساخت وسایل گوناگون استفاده می‌کنند، می‌تواند طرفداران زیادی برای استفاده در دکور و تزئینات منزل داشته باشد. دوم اینکه برای قرار دادن لامپ داخل سنگ نمک باید آن را تراش دهند. روشن کردن منبع نور در سنگ نمک باعث می‌شود تا ذرات نمکی در هوا معلق شوند. همچنین یون‌های موجود در هوای اطراف سنگ نمک به پاک‌سازی هوای اطراف کمک می‌کند. قرار گرفتن در فضای اطراف یک چراغ‌خواب سنگ نمک، موجب کاهش استرس و اضطراب شده و البته تنفس در این هوا، به سیستم تنفسی کمک می‌کند تا از آلودگی‌ها و مواد حساسیت‌زا پاک‌سازی شود.

حکاکی روی هالیت

حکاکی سنگ نمک نیاز به قلم مخصوص دارد. از طریق این قلم مخصوص می‌توانید حکاکی روی سنگ نمک را انجام دهید و هر متنی را که به‌دلخواه شما است را بر روی سنگ ایجاد کنید. بر روی سنگ نمک می‌توان شعر یا هر متنی که مدنظر دارید حک نمود. با این روش می‌توانید پیام‌های ماندگار و همیشگی را بر روی هدایایی که از سنگ نمک است، حک کنید. برای حکاکی بر روی سنگ نمک قلم حکاکی را مانند یک مداد در دست می‌گیرند و با انگشت شست دکمه کنترل دستگاه را فشار می‌دهند تا دستگاه روشن شود و با هنر دست و طرحی که در ذهن حک‌کننده وجود دارد و با اعمال کمی فشار بر روی سطح سنگ نمک می‌توان متن موردنظر را نوشت.

تراش سنگ نمک در خانه

تراش سنگ نمک در خانه
تراش سنگ نمک در خانه

برای ایجاد برش باید تقارن در سنگ نمک را رعایت کنید. مجموعه برش‌هایی که عمدتاً بر روی سنگ نمک انجام می‌شود پلکانی هستند. در هنگام برش سنگ نمک باید تراش‌ها به همدیگر برخورد نکنند و موازی باشند. هنگام برش سنگ نمک باید بسیار دقت داشته باشید تا برش‌های ایجادشده منظم و زیبا باشند.

برش‌های پلکانی چهار طرفه و دارای لبه‌های بالایی و پایینی موازی هستند. در قسمت بالایی تاج با لبه سطح رویی موازی است و لبه پایینی با لبه کمربندی موازی است. اگر برشی که ایجاد می‌کنید به‌صورت دقیق انجام شود، معمولاً باید در بین برش‌ها مثلث‌هایی باقی بماند. برش سنگ نمک‌ با این شیوه باعث می‌شود تا تاجشان به شکل زیباتری دیده شود.

چگونه سنگ نمک را سوراخ کنیم؟

برای سوراخ کردن سنگ نمک باید ابزارهای مخصوص داشته باشید. برای ایجاد سوراخ در سنگ نمک باید از دریل قوی سوراخ‌کننده سنگ و یک مته مناسب برای رول‌پلاک استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال مته الماس برای سوراخ کردن سنگ نمک مناسب است. مته‌ها را در سایز مناسب انتخاب کنید تا هم برای ابعاد سنگ و هم برای ابعاد کاربری موردنظرتان مناسب باشد.

دریل سنگ سوراخ‌کن در دو نوع وجود دارد که برای سوراخ کردن سنگ نمک از آن استفاده می‌شود: دریل هیلتی و دریل سه‌نظام. برای سوراخ کردن سنگ نمک در ابعاد کوچک از دریل سه‌نظام و برای سوراخ کردن سنگ نمک‌های بزرگ و با تراکم زیاد از دریل هیلتی استفاده می‌کنند. بدون کمک گرفتن از دریل هیلتی نمی‌توان سنگ‌های سفت و ضخیم را سوراخ کرد. همچنین رول‌پلاک مناسب سنگ را انتخاب کنید. برای خرید رولپلاک حتماً با ابزارفروشی مشورت کنید که مخصوص سنگ نمک را به شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *