مجله نمک درمانی

سنگ نمک ماساژ چیست ؟

استفاده از سنگ نمک برای ماساژ بدن یکی از تکنیکهای جدید در روش درمان بدن است. استفاده از سنگ نمک برای ماساژ بدن باعث می شود که از طریق خواصی که سنگ نمک دارد، بدن مورد درمان قرار گیرد.

نمکی که در سنگ ماساژ سنگ نمک وجود دارد از یک دریای اولیه به وجود می آید که در طی قرن هایی که می گذرد این مکان از دریا بر جای می ماند و بر اثر فرآیند هایی که بر روی زمین اتفاق می افتد سنگ نمک به وجود می آید. در سنگ نمک ۸۴ نوع ماده معدنی ضروری که بدن نیاز واجب به آنها دارد وجود دارد. در طب سنتی شرق سال های زیادی است که از سنگ نمک برای ماساژ و درمان بدن کمک می‌کند.

فوائد استفاده از سنگ نمک ماساژ

  • استفاده از سنگ نمک برای ماساژ باعث می شود که دیابت را رفع کند و قند خون را در بدن تنظیم نماید.
  • استفاده سنگ نمک باعث می شود که فرد از سکته ی مغزی و قلبی در امان بماند و تپش قلب منظم بزند. نبض متعادل کار کند، در نتیجه به کاهش جریان خون در بدن کمک می کند.
  •  باعث می شود که عفونت سینوس ها کاهش یابد و ریه ها تنفس سالمی داشته باشند.
  • استفاده از این محصول باعث می شود که پوکی استخوان از بین برود و استخوان ها را تقویت کند.
  • از اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند.
  • گردش خون در بدن را تنظیم می کند.
  • استفاده می شود تا در حین ماساژ از ذرات نمکی که در هوا پخش می شود، تنفس کنیم و این تنفس عمیق باعث می شود که از هرگونه الرژی و حساسیت دور بمانیم.

فوائد دیگر سنگ نمک

  • از طریق ماساژ پوست لایه برداری می شود. نمکی که بر روی پوست باقی می ماند باعث آبرسانی و مرطوب ماندن پوست می شود و باعث ایجاد آرامش در فرد می شود. زمانی که سنگ نمک با بدن مورد اصطکاک قرار می گیرد باعث می شود که گرمای بدن را جذب کند و گرم شود در این زمان سنگ نمک گرم می شود و یون های منفی را از خود آزاد می کند. این فرآیند باعث می شود که برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد.
  • استفاده از سنگ نمک باعث می شود که هوشیاری ذهن بالا رود، در برابر میکروب ها و باکتری های موجود در هوا بدن عایق شود.
  • باعث می شود که نیروهای بر بدن وارد شود که از طریق پوست جذب می شود و یک حس آرامش و رفاه عمیق در بدن به وجود می آید ماساژ بدن از طریق سنگ نمک باعث می‌شود که تمام میدان های الکترومغناطیسی که در بدن بر اثر استفاده از تلفن موبایل، مایکروفر، ماشین لباسشویی، یخچال، رادیو، تلویزیون و دیگر وسایل برقی به وجود می‌آید خنثی شوند.
  • استفاده از این وسایل باعث می شود که جریان انرژی طبیعی که در بدن وجود دارد مختل شود. سنگ نمک در ماساژ بدن باعث می شود که به تنظیم انرژی های بدن و بازگرداندن تعادل به سیستم عصبی مرکزی کمک زیادی کند.

روش انجام ماشاژ سنگ داغ

استفاده از سنگ نمک برای ماساژ سنگ داغ بسیار آسان است. درمانگران سنگ نمک را داغ می کند و هنگامی که سنگ گرم شد و به صورت ملایم حرارت دید آن را بر روی پوست بدن می کشند.

در ماساژ درمانی با سنگ داغ، تعدادی از سنگ ها یا توپ های ماساژ را که از سنگ نمک به وجود آمده‌اند را در نقاط محرک خاصی از بدن قرار می‌دهند. این سنگ ها باعث می شود که نقاطی از بدن که گرفتگی شدید دارند را شل کنند و باعث تحرک بیشتر آن نقطه شود و باعث افزایش انرژی در نقاطی از بدن می شود.

سنگ نمک داغ را بیشتر بر روی مفاصل، نخاع و کف دست قرار می دهند. درمانگران از تکنیک های ماساژ سوئدی استفاده می‌کنند، که با فشار دادن سنگ گرم بر روی مناطق مختلف بدن این تکنیک را انجام می دهند.

توپ های سنگ نمک را بیشتر در مناطقی از بدن قرار می‌دهند که درد زیادی دارند و برای تسکین درد این مناطق بسیار مفید است. استفاده از سنگ نمک در ماساژ نه تنها عضلاتی که درد می کنند و به تعادل می رساند بلکه به تنظیم میدان الکترومغناطیسی که از وسایلی برقی که روزانه با آنها سر و کار داریم در بدن ایجاد می شود کمک می کند. سنگ نمک دارای فرکانس تشدید طبیعی است که باعث می شود که انرژی های منفی را از بدن دفع کند و سیستم عصبی مرکزی را متعادل نماید .

استفاده از سنگ نمک ماساژ باعث می‌شود که بیماری‌های تنفسی کاهش یابند و برونشیت تسکین شود. داروهایی که از سنگ نمک ساخته می‌شوند دارای خاصیت یونیزاسیون و یونیزه کردن هوا هستند که منجر به تصفیه هوا می‌شود.

سنگ نمک باعث می‌شود که یون های مثبت و مضری که در هوا وجود دارد را از بین ببرد و در نتیجه نفس کشیدن را راحت تر کند. داروهایی که در ساخت آنها از سنگ نمک استفاده شده است برای سیستم تنفسی و بیماری هایی مانند برونشیت و آسم کاربرد دارد.

استفاده از سنگ نمک در ماساژ باعث می‌شود که جریان اکسیژن در هوای اطراف و در بدن بیشتر شود. زمانی که تنفس را عمیق تر انجام دهید و اکسیژن بیشتری به خون و مغز شما برسد باعث می‌شود که روحیه شما تغییر یابد و احساس شادابی و طراوت کنید. وجود سنگ نمک در کاهش و کنترل استرس کمک زیادی می‌کند.

استفاده از سنگ نمک در خانه و محیط کار

افرادی که در محیط کار یا محیط خانه دارای اضطراب و استرس شدیدی هستند، می‌توانند از آباژور یا چراغ خواب سنگ نمک استفاده کنند. زمانی که لامپ آباژور و چراغ خواب را روشن می‌کنید باعث می‌شود که عطر خاصی از سنگ نمک در هوای پیرامون بپیچد که با استشمام بوی آن حس آرامش خواهید کرد.

ویژگی های سنگ نمک

  • سنگ نمک باعث می‌شود که از ایجاد سرطان در بدن جلوگیری کند .
  • سنگ نمک باعث می شود که گردش خون به صورت منظم در سلول های بدن انجام شود و اکسیژن رسانی به این سلول ها افزایش یابد.
  • سرطان معمولاً در سلول هایی اتفاق می‌افتد که اکسیژن رسانی به آنها کاهش یابد. پس وجود سنگ نمک می‌تواند از وقوع سرطان در بدن جلوگیری کند.
  • سنگ نمک باعث می شود که هضم غذا آسان تر گردد به بهبود اشتها کمک زیادی می‌کند.
  • سنگ نمک باعث می‌شود که عملکرد روده را آسان تر کند و همچنین اگر در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرد، اسیدیته شیره گوارشی را کاهش می‌دهد.
  • استفاده ازسنگ نمک برای سیستم تنفسی بسیار مفید است. باعث باز شدن کانالهای تنفسی می‌شود، عمل دم و بازدم را عمیق تر می‌کند و باعث می‌شود که راحت تر نفس بکشیم.
  • استفاده از سنگ نمک بر روی سلامت قلب هم تاثیر بسزایی دارد.
  • اگر از سنگ نمک به همراه غذا استفاده کنیم چربی خون را کاهش می‌دهد و به افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند کمک زیادی می‌کند.
  • اگر قلب به صورت نامنظم بزند ضربان قلب را کنترل می‌کند.
  • استفاده از سنگ نمک باعث می‌شود که افراد دچار سکته قلبی و سکته مغزی نشوند. نمک قند خون را کنترل می‌کند و افراد را از بیماری قند دور نگه می‌دارند.
  • کسانی که دچار بیماری دیابت هستند و یا در مرز رسیدن به این بیماری هستند استفاده از سنگ نمک می‌تواند کمک زیادی به آنها کند و باید در رژیم غذایی روزانه آنها سنگ نمک استفاده شود.
  • استفاده از سنگ نمک برای پوکی استخوان بسیار مفید است. سنگ نمک در استخوان ذخیره می‌شود و باعث تقویت آنها می‌شود زمانی که بدن آب و نمک نداشته باشد باعث می‌شود که سدیم از استخوان ها خارج شود و در نتیجه باعث پوکی استخوان می‌شود.
  • با مصرف درست آب و سنگ نمک به صورت متوسط می‌توانید از پوکی استخوان شدید دوری کنید.
  • استفاده از سنگ نمک اختلالات افسردگی، روحی و روانی را برطرف کند. استفاده از سنگ نمک باعث می‌شود که هورمون هایی که در مقابله با استرس در بدن ساخته می‌شوند و ترشح کند. این هورمون باعث می‌شوند که احساس آرامش داشته باشید و در هنگام خواب روزانه و شبانه فکر آزاد داشته باشید.
  • اگر گلو درد شدید دارید و گلوی شما عفونت کرده است به شما پیشنهاد می‌شود که محلولی از سنگ نمک و آب را تهیه کنید و آن را غرغره نمایید. غرغره سنگ نمک و آب با یکدیگر می‌تواند باعث بهبودی قابل توجهی در بدن شود.
  • استفاده از سنگ نمک باعث می شود که ph بدن متعادل شود و بدن را از حالت اسیدی خارج کند.

 

مزایای سنگ نمک ماساژ

فواید ماساژ با سنگ نمک

در ماساژ زمانی که سنگ نمک را بر روی پوست بدن می‌کشید از آن یون های منفی خارج میشوند که برای سلامتی انسان بسیار مفید هستند. یون های منفی و وقتی که وارد هوا می‌شوند تمام انرژی های منفی موجود در محیط پیرامون را که دارای بار مثبت هستند را خنثی می‌کند

میدان الکتریکی: میدان الکتریکی که در بدن وجود دارد از طریق امواج الکترومغناطیسی که با کار کردن با دستگاه های مانند رادیو، تلویزیون، موبایل، مودم، مایکروویو و غیره وارد بدن می‌شود تغییر می‌دهد. یون های منفی یون های مثبت حاصل از این امواج الکترومغناطیس را به خود جذب می‌کنند و آنها را از بین می‌برند در این صورت میدان الکتریکی بدن در حالت خنثی و آرامش قرار می‌گیرد. یون های آزاد شده که در حین ماساژ سنگ نمک و گرم شدن آن در هوا وجود دارند باعث می‌شوند که تمام آلودگی ها، دود و مواد مضری که در هوا وجود دارند را از بین ببرند و تصفیه هوا در اطراف ما انجام شود

مواد معدنی: سنگ نمک از آنجایی که حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است در زمانی که از سنگ نمک برای ماساژ استفاده می‌کنید و پوست از طریق منافذ خود مواد معدنی سنگ نمک را جذب می‌کند و این کار یک تأثیر عمیق بر روی روح و روان و جسم انسان می‌گذارد. سنگ نمک در ماساژ باعث می شود که مسیرهای انرژی در بدن به حالت اولیه خود بازگردند و تعادل سیستم عصبی مرکزی پایدار شود. اگر سنگ نمک در ماساژ استفاده می کنید باعث می شود که گردش خون در بدن به راحتی انجام شود

رفع مشکلات پوستی: با آکنه و زگیل و مشکلات پوستی از طریق سنگ نمک در ماساژ می‌توانید مقابله کنید. ماساژ این مناطق با سنگ نمک می‌توانید به مرور زمان این بیماری های پوستی را از بین ببریم.

رفع ورم پا: اگر پاهایتان ورم کرده و خسته هستند، سنگ نمک را به پاهای تان بمالید و ماساژ دهید و تاثیر فوق العاده آن را احساس کنید. افرادی که دچار روماتیسم هستند و بدنشان دچار گرفتگی شده است می توانند با ماساژ سنگ نمک آن را برطرف کنند.

رفع مشکلات نیش حشرات: اگر حشرات، بدن شما را نیش زده اند، می‌توانید برای تسکین خارش و سوزش آن از سنگ نمک استفاده کنید.

درمان عفونت قارچی: اگر در قسمتی از بدن دچار عفونت و قارچ شده اید می‌توانید با ماساژ سنگ نمک این عفونت و قارچ را از بین ببرید.

رفع میگرن: اگر دچار میگرن و سردرد شدید هستید مقداری سنگ نمک را پودر کرده و سر و گردن را از طریق سنگ نمک ماساژ دهید و به دردهای خود تسکین دهید .

لایه برداری پوست: اگر احساس می کنید که پوست صورت یا بدن تان پوست های مرده زیادی بر روی آن انباشته شده است می توانید از طریق ماساژ با سنگ نمک بدن خود را لایه برداری کنید که این کار باعث می شود فرد دچار آرامش زیادی شود .

 

فوائد سنگ نمک ماساژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *