مجله نمک درمانی

عناصر نمک خوراکی

عناصر نمک خوراکی

نمک خوراکی از چه عناصری تشکیل شده است؟

می توان گفت که نمک خوراکی یک طعم دهنده بی نظیر و خوش طعم است که به خاطر عناصر و مزایایی که دارد بسیار محبوب است و امروزه به وفور از آن استفاده می شود، یکی از عناصر اصلی نمک سدیم است و دیگر عنصر اصلی همان کلرید است که از مخلوط شدن این دو عنصر نمک خوراکی تشکیل می شود.

 

عناصر نمک خوراکی

البته که نمک های دیگری در بازار وجود دارند که علاوه بر سدیم و کلرید عناصر دیگری هم در تشکیل آن ها نقش دارند سوالی که در این زمینه پیش می آید در واقع خاصیت نمک است که افراد با خود می گویند نمک خوراکی اسیدی است یا قلیایی؟

در این مورد باید گفت که نمک نه اسیدی است و نه قلیایی زیرا سدیم به تنهایی اسیدی است و کلرید هم قلیایی این یکدیگر را خنثی می کنند به همین خاطر می گویند نمک خنثی و یا بافر است.

به همین خاطر هم بهتر است هنگام غذا استفاده شود تا اسیدی و یا بازی بودن ماهیت غذا را در معده تغییر دهد و ایجاد بیماری نکند. برای اطلاع از قطبی و ناقطبی بودن نمک بند بعد را مطالعه نمایید.

 

عناصر نمک خوراکی

نمک خوراکی قطبی است یا ناقطبی؟

اگر تا به حال نمک خوراکی را درون آب و یا حلال دیگر ریخته باشید و شروع به مخلوط کردن آن کنید متوجه خواهید شد که به راحتی و پس از چند ثانیه درون آن حل می شود این نشان می دهد که نمک قطبی است در واقع یکی از عناصر تشکیل دهنده نمک سدیم است که دارای بار مثبت و دیگری کلرید است که دارای بار منفی است.

به همین صورت زمانی که در حلال دیگر مخلوط می شود بار های مثبت نمک بار های منفی حلال را جذب و بار های منفی نمک بار های مثبت حلال را جذب می کنند و به این صورت انحلال نمک که قطبی است صورت می گیرد.

سوال دیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که نمک خوراکی خالص است یا ناخالص؟ در واقع نمک خوراکی ناخالص است زیرا دارای عناصر زیاد و مختلفی از جمله سدیم و سولفات سدیم و کلسیم و پتاسیم و منیزیم و آهن و اکسید آهن و غیره می باشد که نشان می دهند نمک یک ترکیب نا خالص است که با وجود این ناخالصی ها است که ویژگی ها و خواص و مزایایی برای مصرف کننده ایجاد می کنند.

نمک خوراکی کات کبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *