مجله نمک درمانی

نمک خوراکی در شامپو

نمک خوراکی در شامپو

احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند بهتر است درون شامپو نمک خوراکی بریزید و یا دیده‌اید که افرادی از انجام چنین کاری بسیار احساس رضایت می‌کنند اما این سؤال پیش می‌آید که چطور؟ و چگونه؟ ما این جا هستیم تا در مورد این موضوع صحبت کنیم و فواید و مزایای ریختن نمک خوراکی در شامپو را به شما شرح دهیم.

نمک به طور شگفت‌انگیز برای تبدیل موهای شما به موهایی مانند یک ملکه اثربخش است. سلامت مو را بهبود می‌بخشد، رشد موها را تحریک می‌کند و مشکلات پوست سر را درمان می‌کند. نمک همچنین پوست سر را لایه‌برداری می‌کند و از ایجاد سبوم جلوگیری می‌کند. با ما همراه باشید تا فواید متعدد این عنصر را برای شما بازگو کنیم.

البته این‌طور نیست که شما تنها با یک‌بار استفاده نتیجه بگیرید بلکه باید زمان بگذرد و به طور مداوم از آن استفاده کنید تا شاهد نتایج مؤثر باشید. تنها کافی است یک قاشق نمک خوراکی به شامپوی خود اضافه کنید و به طور کامل آن را مخلوط کنید.

اولین فایده نمک خوراکی در شامپو این است که سبوم را کاهش می‌دهد

سبوم عارضه‌ای است که در اثر افزایش ترشح چربی توسط غدد چربی در پوست سر به وجود می‌آید. استفاده منظم از نمک در شامپو این نتیجه را دارد که مانع از ایجاد سبوم بر روی پوست سر می‌گردد.

برای این کار کافی است که 2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک به شامپویی که برای موهای خود استفاده می‌کنید، اضافه کنید و بعد از استفاده از این ترکیب فوق‌العاده، موهای شما روشن‌تر می‌شوند و چربی آنها کمتر و همچنین کمتر چرب می‌شوند.

دومین فایده نمک خوراکی در شامپو مبارزه با شوره سر است

اکثر افراد از مشکل شورة سر رنج می‌برند و با خرید شامپوهای مختلف که ادعا دارند ضدشوره هستند، همچنان با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شوره در واقع از سلول‌های مرده‌ای که بر روی پوست سر وجود دارد، ایجاد می‌گردد. کاری که استفاده از نمک در شامپو انجام می‌دهد این است که جریان خون را در پوست سر شما تحریک می‌کند و همچنین آن را لایه‌برداری می‌کند. به جز این‌ها نمک از پوست سر در برابر تشکیل قارچ محافظت می‌کند.

چگونگی انجام آن به این صورت است که نمک را مستقیماً بر روی پوست سر بمالید و به مدت 10 دقیقه آن را با کف انگشتان بر روی سر ماساژ دهید و با کمی آب خیس کنید. سپس آن را بشویید و آبکشی کنید.

تحریک رشد مو

دیگر مزیت نمک خوراکی در شامپو این است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند و رشد مو را تحریک می‌کند. نمک یک محرک طبیعی است که سرشار از مواد معدنی لازم برای احیای موهای آسیب‌دیده شماست.

اگر دوست دارید این مورد را امتحان کنید کافی است که مثل روزهای عادی موهای خود را بشویید. سپس پوست سرتان را با نمک به مدت 10 تا 15 دقیقه قبل از آبکشی ماساژ دهید. این روش را در هفته دوبار امتحان کنید و به مدت یک ماه آن را ادامه دهید.

به موهای پرپشت‌تر خوش آمد بگویید

لایه‌برداری مو یک رژیم مهم است که ما همیشه تمایل داریم آن را دست‌کم بگیریم. استفاده از سرم‌ها و محصولات مو حاوی مواد شیمیایی باعث می‌شود موهای شما درخشش خود را از دست بدهند و همچنین پوست سر را کاملاً خشک می‌کند. لایه‌برداری پوست سر با ترکیبی از شامپو و نمک به موهای شما کمک می‌کند تا اثری سریع ترمیم کنند. نه‌تنها موهای شما را حجیم می‌کند، بلکه به‌مرورزمان باعث ضخیم شدن موها نیز می‌شود. به‌اندازه نیاز شامپو را بردارید و با نمک (نصف مقدار شامپو) مخلوط کنید. به‌آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید مدتی روی موها بماند. موهای خود را با آب سرد بشویید تا موهایی بسیار درخشان‌تر و پرپشت‌تر ببینید. این نوع شامپو مخصوصاً برای موهای نازک خوب است زیرا به حجم‌دهی کمک می‌کند، اما موهای معمولی یا ضخیم‌تر نیز از آن سود می‌برند.

از کدام نمک برای ریختن در شامپو استفاده کنیم؟

انواع مختلف نمک وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید ازآنجایی‌که عنوان بحث استفاده از نمک خوراکی در شامپو است، پس یکی از گزینه‌های در دسترس همان نمک خوراکی است. اگر خرید سرم و شامپوهای گران‌قیمت مو باعث ایجاد سوراخ در جیب شما شده است، ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم! گزینه مخفی و مقرون‌به‌صرفه‌ای که منتظر آن بوده‌اید تا به موهایتان بافت و حجم دلخواه بدهد، درست در آشپزخانه شما پنهان شده است. بله شما آن را درست خواندید.

باور کردنش باور کردنش برایتان سخت است، اما نمکی که برای افزایش طعم غذایتان استفاده می‌کنید، در واقع می‌تواند به‌صرفه‌ترین شریک موی شما نیز باشد. به‌ویژه برای درمان ریزش مو، استفاده از نمک خوراکی را توصیه می‌کنیم.

اگر حس می‌کنید به یک نمک قوی‌تر و بهتر از نمک خوراکی نیاز دارید نمک دریا را به شما معرفی می‌کنیم. نمک دریا سرشار از مواد معدنی است که فولیکول‌های مو را تقویت کرده و پوست سر را تغذیه می‌کند.

نتیجه‌گیری

به طور گسترده توصیه می‌شود که موهای خود را هر روز با هیچ نوع شامپویی نشویید زیرا می‌تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد. به افرادی که عادت دارند هر روز موهای خود را بشویند همواره توصیه می‌کنند از شامپوهای مخصوص مصرف روزانه استفاده کنند چرا که این شامپوها از نظر مواد تشکیل‌دهنده، حاوی ترکیبات مناسب‌تری برای مصرف روزانه هستند. اما اگر نمی‌خواهید از این نوع شامپوها استفاده کنید، نمک را به شامپوی عادی خود اضافه کنید.

اخیراً یک آرایشگر برای نشان‌دادن اثرات مخربی که شامپوهای ارزان‌قیمت می‌تواند روی مو داشته باشد، در فضای مجازی مواردی را منتشر کرده که انسان را به فکر می‌اندازد که به دنبال یک راه‌حل جایگزین برای این نوع شامپوها باشد.

بعدازاین حرکت، افراد دیگری هم سعی کردند که برای مدت مشخصی از نمک استفاده کنند و سپس نتایج آن را با افراد در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. همة این افراد از نتایج استفاده از نمک خوراکی در شامپو یا نمک دریایی، بسیار راضی بودند.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای یک دوره، استفاده از شامپوهای گران‌قیمت و ارزان‌قیمت را کنار بگذارید و از نمک استفاده کنید. آن را در یک شامپوی معمولی بریزید و به کار ببرید و شاهد نتایج بی‌نظیر آن باشید. حتما در مصرف آن هم زیاده‌روی نکنید زیرا استفاده بیش از حد از هر چیزی هم نتایج عکس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *