مجله نمک درمانی

نمک خوراکی طبیعی

نمک خوراکی طبیعی

نمک خوراکی از موادی است که در تمام کشور ها و در بیش تر غذا ها استفاده می شود که به عنوان یک طعم دهنده محبوب و اشتها آور عمل می کند، اما این ترکیب که از عناصر اصلی سدیم و کلرید ساخته شده است دارای انواع زیادی است.

البته که نمک ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند، نمک خوراکی طبیعی در واقع نمکی است که به طور طبیعی از دریا و غار ها یا همان معادن استخراج می شود که در بند های بعد بیش تر به آن خواهیم پرداخت و نمک خوراکی مصنوعی که در واقع نمکی است که به آن ترکیباتی اضافه و یا کم می شود تا دقیقا نمکی مطابق با سلیقه و مزاج شما تهیه شود.

نمک های مصنوعی را در آزمایشگاه تهیه می کنند. اکنون در خدمت شما هستیم با معرفی نمک دریا و نمک سفره که در ادامه به طور کامل آن ها را شرح داده ایم برای دست یافتن به اطلاعات بیش تر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

نمک خوراکی طبیعی

نمک خوراکی تصفیه شده

نمکی که از دریا ها استخراج می کنند به طور مستقیم قابل استفاده نیست و ممکن است دارای شن و ماسه و سنگ باشد که قطع به یقین برای بدن مفید نیست و باید حتما جدا سازی و پاک سازی صورت گیرد.

نمکی که در آزمایشگاه ها و کار خانه ها به طور کامل پاک سازی و تصفیه می شود را نمک خوراکی تصفیه شده یا نمک خوراکی سفره گویند. اکنون اگر بر سر هر سفره و یا میزی بنشینید و موقع سرو غذا نمک طلب کنید به شما نمکی سالم و تمیز و تصفیه شده می دهند که با وجود آن می توانید غذای خود را خوش طعم تر کنید حتی ممکن است میل بیش تری به خوردن پیدا کنید.

البته که در مصرف نمک خوراکی باید احتیاط کنید و به اندازه معین بخورید تا دچار بیماری و مشکلات ناشی از آن نشوید زیرا بسیار خطرناک می باشد. در ادامه از نمک دریا خواهیم گفت بند بعد را مورد توجه قرار دهید.

 

نمک خوراکی تصفیه شده

نمک خوراکی دریا

البته که نمک خوراکی دریا هم از دریا استخراج می شود اما می توان به همان صورت که هست استفاده نمود و لازم نیست تصفیه شود، نمک خوراکی دریا از جمله نمک های مفید و سودمند است که برای بدن بسیار عالی است به طوری که می توانید پس از هر بار استفاده تاثیرات شگفت انگیز آن را ببینید.

علاوه بر آن نمک دریا را نه تنها برای خوردن بلکه برای ماساژ درمانی هم استفاده می کنند و عضلات و ماهیچه ها را به وسیله آن تقویت می کنند، امروزه دریاچه ارومیه یکی از بزرگ ترین و وسیع ترین دریاچه نمک است که بیش ترین نمک دریا از آن استخراج و به کشور های دیگر صادر می شود.

بهتر است بدانید که مرغوب ترین و با کیفیت ترین نمک دریا حاصل دریاچه نمک ایران است. در ادامه از نمک شفا و نمک سپید دانه خواهیم گفت که طرفداران زیادی دارند با ما همراه باشید.

 

نمک خوراکی دریا

نمک خوراکی سپید دانه

از جمله نمک های موجود در بازار که مراحل تصفیه را هم طی نموده اند نمک ید دار سپید دانه و نمک خوراکی شفا می باشد که به طور کامل در دسترس است و هر زمان که بخواهید می توانید برای خرید به فروشگاه های سراسر کشور مراجعه کنید.

نمک شفا در واقع به این خاطر شفا نام گرفته که قابلیت درمان بسیاری از بیماری ها از جمله تیروئید را دارد به همین دلیل افراد برای شفای بیماری ها از آن استفاده می کنند. نمک سپید دانه هم از دریاچه سپید دانه استخراج می شود و به مصرف عموم می رسد.

 

نمک خوراکی سپید دانه

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید انواع نمک را بررسی کنیم برای مثال نمکی که در دریا و یا معادن وجود دارد و حاوی سدیم و کلرید است قطعا طبیعی است و شما می دانید که مواد طبیعی از چه فواید و خواص فوق العاده ای برخوردار اند.

اما می دانید که این نمک های طبیعی دارای عناصر دیگری به غیر از سدیم و کلرید می باشند برای مثال سولفات سدیم و منیزیم و پتاسیم و آهن و کلسیم و اکسید آهن که هر از این عناصر برای بدن لازم هستند و خواص و ویژگی هایی دارند که بر مصرف کننده تاثیر می گذارند.

هم چنین ممکن است رنگ نمک را نیز تغییر دهند که باز هم از حالت طبیعی خارج نمی شود. اما نمک را تا زمانی طبیعی می دانند که هنوز وارد کار خانه و آزمایشگاه نشده است.

زمانی که نمک را به کار خانه ها و آزمایشگاه ها می برند نمک را به طور کامل تصفیه می کنند و سپس به آن ید اضافه می کنند تا بتوانند از طریق نمک، ید بدن را تامین کنند در این صورت نمک دیگر طبیعی نیست زیرا فرایند های زیادی روی آن انجام شده است.

آیا نمک خوراکی کانی است؟

همان طور که می دانید ترکیب دو عنصر سدیم و کلرید تشکیل یک ماده سفید رنگ با بلور های شفاف می دهد که به آن نمک می گویند البته که مزه ای شور دارد و برای طعم دادن به اکثر غذا ها استفاده می شود و دارای مزایای بی شمار زیادی است اما ممکن است با خود بگویید که آیا نمک کانی است؟

بله نمک نوعی کانی است که در زمین شناسی نمک را هالیت می نامند به این صورت که هر بار به ترکیب سدیم و کلرید عنصر دیگری اضافه می شود خواص و رنگ آن را تغییر می دهد.

اکنون برای شما مثالی در این رابطه خواهیم زد که اگر عنصر کربن و یا اورانیوم به سدیم و کلرید اضافه شود رنگ کانی آن سیاه می شود. کانی نمک سختی کمی دارد و بلور های زیبا و شفاف آن باعث جلای این کانی شده است.

بنابر این سدیم کلرید و یا NaCl از کانی هایی است که قابل خوردن است و می توان از آن در صنایع غذایی و هم چنین صنعت برق و صنعت نفت استفاده نمود. کانی نمک را از معادن معروف کشور می توان استخراج کرد و برای خوردن تصفیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *