مجله نمک درمانی

اتاق نمک برای محیط های ورزشی

اتاق نمک برای محیط های ورزشی

نمک یک ماده ضدعفونی کننده می باشد که از دیرباز بخاطر خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی آن مورد استفاده قرار گرفته است. تنفس در هوای اتاق نمک سبب درمان بیماری های تنفسی، پوستی، افسردگی و اضطراب می شود در ادامه درمورد نمک درمانی و فواید آن بیشتر توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید

نمک درمانی

زندگی امروزه ما انسان ها با پیشرفت فناوری آسوده شده است اما همین زندگی آسوده وقتی بر اثر استفاده مداوم از وسایل الکترونیکی دچار بهم ریختگی می شود تعادل یون های اطراف ما می شود که این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود.

بیماری های ناشی از بهم ریختگی تعادل یک یا چند نمک غیر الی در بدن به دلیل ازدیاد یون های مثبت ایجاد شده توسط وسایل الکترونیکی مسئله ای که ذهن بشر را سخت به خود مشغول ساخته است. کریستال نمک با تولید یون های منفی و ایجاد تعادل یونی، فرکانس طبیعی بدن را به حالت تعادل و تنظیم اولیه برمی‌گرداند.

آزاد سازی یون های منفی  از ویژگی های منحصر به فرد نمک می باشد. از نظر علمی تعادل میدان مغناطیسی دوقطبی های مغز انسان توسط یون های منفی صورت می پذیرد. در علم کوانتوم به این به این یون های منفی لقب ویتامین هوا داده شده است .

 تنفس در هوای نمک دار با دو شیوه درمان خشک و درمان تر انجام می شود.

روش خشک

در روش خشک در اتاقک یا غار عاری از رطوبت از دستگاه ژنراتور نمک استفاده می شود. دمای غار یا اتاق باید ۲۰ درجه سانتی گراد و ترجیحا خنک باشد.  دستگاه ژنراتور ذرات پودر شده نمک را در هوا پخش می کند.

یون های منفی که در نمک وجود دارد باعث جذب مواد سمی ک مخرب سیستم تنفسی فرد از طریق کاهش التهاب تنفسی میگردد. علاوه بر این قرار گیری بیمار در مدت ۳۰ الی ۴۵  دقیقه در این فضا باعث افزایش هورمون شادی در بدن خواهد شد و این امر موجب کاهش استرس نیز می شود.

روش تر

روش تر همراه با آب است در این روش نمک و شوری آن در هوا توسط اسپری هایی، تبخیر داده می شود. غرغره کردن آب نمک، نوشیدن آب نمک، دوش آب نمک، استفاده از آب نمک برای ناراحتی های بینی، تانک های شناور آب نمک از جمله روش های استفاده از روش تر است.

اتاق نمک برای محیط های ورزشی

فواید اتاق نمک

هنگامی که یون های منفی آزاده می شوند باعث تنظیم ضربان قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن، غدد فوق کلیوی و تیروئید، عصبی غدد لنفاوی، تاثیر بر سطح فعالیت سلول ها، سم زدایی، تنظیم سطح انرژی و قندخون، بهبود خلق و خو و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن می شود. بیماری هایی مثل آسم، برونشیت، تنگی نفس، الرژی، بیماری پزوریازیس، اگزما و… نیز از جمله بیماری هایی است که با کمک نمک درمانی و قرار گیری در اتاق نمک علائم بهبود در آن گزارش شده است. به طورکلی راحت تر کردن علائم تنفسی، درمان بیماری پوستی، ارام‌کردن فشار عصبی، تقویت سیستم ایمنی از جمله مواردی است که جز فواید اتاق نمک به شمار می رود.

نمک درمانی در این موارد توصیه نمی شود:

بیماری های خونی حاد، خونریزی از هرنوع داخلی و خارجی، نارسایی شدید تنفسی، اختلافات مغزی و همه انواع اعتیاد به مواد مخدر، فشار خون بالا، بارداری، سل فعال، نمک درمانی با نوشیدنی ها ک خوراکی های ارگانیک توصیه نمی گردد.

تاثیر نمک درمانی هنگام ورزش

مزایای یوگای نمک

یوگا  به عنوان بهترین و تاثیر گذار ترین ورزش شناخته شده زیرا با انجام حرکات آرام کششی آن چنان آرامشی ایجاد می کند که فرد مدت ها از وجود آن لذت می برد یکی از مزایای یوگای نمک این است سبب کنترل فشار خون می شود و زوری ایجاد آرامش می‌کند که هرکسی پس از انجام آن دوست دارد چند ساعتی عمیق بخوابد از دیگر مزایای آن ایجاد روحیه ی شاداب است که افراد مدام احساس شادی میکنند همین باعث انرژی مثبت در افراد می شود.

اتاق نمک برای محیط های ورزشی

تاثیرات ماساژ نمک

افرادی که کارهای سنگین و ورزش های سنگین انجام می دهند و ماهیچه هایشان که بر اثر فشار کار و یا ورزش، نشستن بیش از اندازه در روز خسته و دردناک شده ماساژ نمک می تواند به گردش خون  در بدن آنها کمک کند همچنین ماساژ نمک میتواند بدن شما را پاکسازی و تصفیه کند.

طراحی اتاق نمک

اتاق نمک لوکس و مدرن و با سنتی با توجه به سلیقه و میزان بودجه قابل ساخت می باشد. به دلیل دسترس نبودن غارهای طبیعی نمک انسان ناچار است به ایجاد یک فضا مصنوعی به صورت غار تا بتواند در آن تجهیزات نمک درمانی را بگذارد و یک فضای پوشیده شده از کریستال  و آجرهای نمک در یک محیط بدون باکتری که در آن مسائل مربوط به انرژی درمانی و نور کافی رعایت شده است. در طراحی تجهیزات اتاق نمک از ژنراتور مخصوص و دستگاه های هواساز نمکی برای پخش کردن گرد نمک دز محیط استفاده می شود.

نتیجه گیری

مزایای نمک درمانی بسیار زیاد است. از یک جنبه، کیفیت هوایی که وارد ریه های خود می کنید را افزایش می دهد و در همان لحظه، پوست شما جوان تر به نظر می رسد. اما البته اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است از مزایای نمک درمانی به نتیجه مطلوبی نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *