مجله نمک درمانی

تهیه نمک خوراکی

تهیه نمک خوراکی

همان‌طور که شما عزیزان هم می‌دانید نمک خوراکی یکی ترکیباتی است که برای خوش طعم شدن غذا از آن استفاده می‌شود و از انواع رنگی آن نیز برای دیزاین غذا استفاده می‌شود به همین خاطر ممکن است شما بخواهید طرز تهیه نمک خوراکی را یاد بگیرید و یا این که بدانید.

قطعاً با مطالعه و پرس‌وجو متوجه می‌شوید که نمک خوراکی را از دو عنصر اصلی سدیم و کلرید می‌سازند البته که عناصر دیگری در این ترکیبات شرکت دارند اما پایه اصلی نمک خوراکی سدیم و کلرید است.

هر زمان که بخواهید می‌توانید در آزمایشگاه‌ها این دو عنصر را به غلظت مناسب با هم مخلوط کنید و نمک خوراکی تهیه نمایید البته که کار آسانی نیست و هرکسی نمی‌تواند از پس آن بر آید به همین خاطر است که درون آزمایشگاه و با حدوحدود مشخص ساخته می‌شود اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید در مورد سفارش نمک خوراکی توضیح خواهیم داد پس پاراگراف بعد را به‌دقت مطالعه کنید.

سفارش نمک خوراکی

شما عزیزان می‌توانید هر زمان که مایل باشید به آزمایشگاه‌های شیمیایی مراجعه کنید و درخواست کنید نمک خوراکی متناسب با نظر و سلیقه شما تولید کنند، یعنی شما می‌توانید نمک خوراکی موردنظر خود را سفارش دهید البته که با عناصر و ترکیب دلخواه خودتان و هروقت که مایل بودید از آن استفاده کنید.

اگر برای تهیه نمک خوراکی سایت‌ها و پیج‌های مختلف را جست‌وجو کنید متوجه می‌شوید که فیلم تهیه نمک خوراکی را گذاشته‌اند و شما می‌توانید طبق آن فیلم عمل کنید و به هر میزان که می‌خواهید عناصر را با هم ترکیب و نمک خوراکی باب سلیقه و مزاج خود تهیه کنید.

نمک خوراکی یکی از بهترین و مناسب‌ترین طعم‌دهنده‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد، برای همین ممکن است افراد به فکر تولید آن باشند، خوشبختانه ایران از لحاظ تولید نمک بسیار غنی است و با وجود دریاچه‌ها و معادن نمک از این نظر مشکلی ندارد حتی توانایی صادرکردن نمک برای کشورهای دیگر هم دارد.

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با معرفی نمک‌های معروف ایران که نیاز مردم را تأمین می‌کنند. برای مثال نمک خوراکی سمنان که از نمک‌های معروف کشور است و از معادن شهر سمنان استخراج می‌شود و دربسته بندی‌های مشخص و قیمت مناسب به سراسر کشور توزیع می‌شود تا در دسترس و خرید مشتریان قرار گیرد.

طرز تهیه نمک در خانه

اگر در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید، می‌توانید خودتان از آب دریا نمک خوراکی برای غذاهای خود بسازید

برای این کار چند مرحله لازم است انجام دهید

آب دریا را به کمک یک الک بسیار ریز صاف کنید تا از شر هرگونه زباله خلاص شوید. سپس آن را بجوشانید تاحدی‌که 90 درصد آن تبخیر شود. برای نتیجه بهتر هرازگاهی آن را هم بزنید.

بعد از اینکه به مقدار لازم جوشید و به یک قوام رسید، آن را در یک قالب پخت پهن کنید و بگذارید پنج‌روز بماند و روزی یک‌بار آن را هم بزنید.

بعد از آن که کامل خشک شد، آن را در ظرف دربسته قرار دهید. این کار باعث می‌شود رطوبت به نمک جذب نشود و مانند ادویه‌جات دیگر بوی غذا و آشپزخانه به خود بگیرد.

مهم‌ترین جنبه ساخت نمک، استفاده از بکرترین آب موجود، اجتناب از مناطقی از رواناب است. با خشک‌شدن آب، هرگونه ناخالصی یا فلز غلیظ می‌شود.

آب جمع‌آوری‌شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد.

به‌عنوان یک روش جایگزین پس از جوشاندن آب برای ازبین‌بردن باکتری‌ها، حرارت را ملایم کرده و به جوشیدن ادامه دهید و مرتب هم بزنید. کریستال‌های بزرگ‌تر را می‌توان ازروی آن جدا کرد و کنار گذاشت. به پختن ادامه دهید تا چیزی که باقی بماند کریستال و مقدار کمی رطوبت باشد. (یک لیتر آب در زمان جوش کامل در حدود 45 دقیقه کاهش می‌یابد؛ برای کریستال‌های نمک بزرگ‌تر، آن را آهسته به جوش بیاورید.).

حال اگر با ما همراه باشید معادن دیگر نمک در ایران را به شما معرفی خواهیم نمود برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در این باره به ادامه مطلب دربندهای بعد توجه کنید.

نمک  دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمک در جهان است که نمکی که از آن استخراج می‌شود به تمام کشورها صادر می‌شود این نمک‌ها بر اثر فشار زیاد و متبلور شده و نمک سفید و گاهی رنگی را تشکیل می‌دهند.

نمک دریاچه ارومیه بسیار مفید و سودمند است به‌طوری‌که از آن نه‌تنها برای خوراکی بلکه برای ماساژدرمانی و یوگا و غیره هم استفاده می‌کنند. علاوه بر دریاچه ارومیه نمک خوراکی گرمسار هم بسیار مرغوب و باکیفیت است.

بنابراین گرمسار هم یکی از تولیدکنندگان نمک کشور به شمار می‌آید. البته باید در نظر داشت که کشورهای دیگر هم در تولید نمک فعالیت دارند اما نوع نمک آن‌ها بانمک دریاچه ارومیه و گرمسار و سمنان متفاوت است برای آشنایی بانمک کشورهای دیگر پاراگراف بعد را مطالعه کنید.

نمک خوراکی هیمالیا

نمک خوراکی هیمالیا از جمله نمک‌هایی است که در کشور ایران وجود ندارد و در هیمالیا و پاکستان استخراج می‌شود، این نمک بسیار خوش طعم و خوش‌رنگ است. اکثر افراد برای دیزاین غذا از نمک هیمالیا استفاده می‌کنند.

نمک خوراکی هیمالیا دارای خواص و فواید بی‌شماری است ازاین‌رو بسیار محبوب است قیمت این نوع نمک در بازار مناسب است و البته که به‌راحتی یافت می‌شود و در تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌توان آن را خریداری کرد حتی اگر موفق به خرید حضوری آن نشدید می‌توانید نمک هیمالیا را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

ما سعی نمودیم برخی از ویژگی‌های نمک هیمالیا را دسته‌بندی کنیم و در موارد زیر ذکر کنیم لطفاً موارد زیر را به‌دقت مطالعه کنید:

نمک هیمالیا صورتی رنگ است به همین خاطر به آن نمک صورتی هم می‌گویند.

نمک صورتی هیمالیا دارای عناصر آهن و پتاسیم و منیزیم است.

نمک هیمالیا برای بدن و تقویت عضلات و ماهیچه‌های آن بسیار مفید است.

نمک صورتی هیمالیا پس از تولید و بسته‌بندی به ایران صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *