مجله نمک درمانی

نمک ید دار

همان طور که می دانید نمک ید دار از جمله نمک های پر مصرف در هر کشوری است زیرا پیش از نمک های دیگر مورد استفاده و دسترس قرار گرفته است، بر سر هر میز و سفره که بنشینید نمکی که در نمک دان می ریزند در واقع همان نمک ید دار است.

ید یکی از عناصری است که برای بدن مفید و کاربردی است البته که نمک به تنهایی ید ندارد بلکه در آزمایشگاه ها و کار خانه ها به نمک ها به غلظت و اندازه معین ید اضافه می کنند تا هنگام مصرف این نیاز بدن هم تامین شود.

هر بار که برای خرید نمک می روید توجه داشته باشید که روی کیسه آن کلمه ید دار درج شده باشد زیرا در این صورت از میزان ضرر نمک کم می کند و به خواص آن می افزاید.

امروز هم در خدمت شما هستیم تا در مورد خواص و مضرات و قیمت نمک ید دار بگوییم اگر با ما همراه باشید در بند بعد از مزایای نمک دارای ید برای مو خواهیم گفت پس بند های بعد را به دقت مطالعه نمایید.

نمک ید دار برای مو

اغلب از نمک ید دار برای مو استفاده می کنند، به این صورت که در شامپو خود از آن استفاده می کنند و هر بار که مو های خود را شست و شو می دهند با نمک  تماس پیدا می کند، این نوع نمک زمانی که با مو و پوست سر تماس پیدا می کند فولیکول های مو تقویت شده و رشد مو بیش تر می شود.

از آن گذشته این نوع نمک باعث جلوگیری از ریزش مو و شوره سر می شود، یکی دیگر از مزایای آن برای مو این است که مو خوره را کم تر می کند و مو های آسیب دیده را ترمیم می نماید. هم چنین سبب نرمی و لطافت مو و درخشندگی آن می شود. در ادامه از مضرات و خواص دیگر آن خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

خواص نمک ید دار

هر ماده ای که استفاده می کنید دارای خواص و مزایا و هم چنین مضرات خود است نمک ید دار هم از آن دسته نمک های پر فایده و خواص است که پس از مدت کمی استفاده تاثیرات مثبت و فوق العاده آن را حس می کنید. برای این که بیش تر با این خواص آشنا شوید موارد زیر را مطالعه نمایید:

  •  باعث درمان بیماری کم کاری تیروئید می شود.
  • باعث رشد مو و کاهش ریزش و شوره سر می شود.
  •  با استفاده از این نوع نمک می توانید بدن خود را ماساژ دهید.
  • سبب کاهش درد عضلات و ماهیچه ها می شود.
  • باعث صافی و شفاف شدن پوست می شود.
  • و مواردی از این قبیل…

البته مصرف بیش از اندازه این نوع نمک مضراتی هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مضرات نمک ید دار

  • یکی از مضرات آن افزایش فشار خون است که اگر رعایت نشود ممکن است منجر به سکته قلبی و یا وجود لخته خون در رگ ها و در نهایت ایست قلبی شود.
  • از دیگر مضرات نمک ید دار این است که باعث ایجاد سنگ کلیه می شود حتی در مواردی باعث ایجاد سنگ مثانه هم شده است در هر صورت باید در مصرف نمک دارای ید اعتدال را رعایت کرد تا دچار هیچ یک از این مضرات نشد. در ادامه در رابطه با خرید این نوع نمک مطالبی را ارائه خواهیم نمود.

خرید نمک ید دار

امروزه نمک ید دار در بسته بندی های منظم و زیبا در تمام فروشگاه ها و مغازه ها به فروش می رسند که هر گاه برای خرید نمک ید دار اقدام کنید به راحتی پیدا می کنید و لازم نیست خیلی به جست و جو بپردازید هم چنین روی تمام بسته بندی نمک های ید دار ذکر شده که این نمک ید دار است.

قیمت آن هم به برند و کارخانه تولید کننده آن و هم چنین مقدار نمک موجود در کیسه بستگی دارد. هر چه مقدار ید در کیسه بیش تر باشد قطعا قیمت بیش تر است. اما در کل قیمت آن در کشور ما بسیار مناسب است و به راحتی می توانید خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *