مجله نمک درمانی

تشخیص سنگ نمک اصل

تشخیص سنگ نمک اصل

سنگ نمک اصل را می‌توان به‌راحتی از سنگ‌ نمک تقلبی تشخیص داد و این کار بسیار ساده‌ای است. سنگ نمک از معدود سنگ‌های طبیعی است که پس از استخراج از معدن می‌توان با چشیدن مزه، اصل بودن آن را شناسایی کرد. البته ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا عدم بررسی سنگ معدنی و مشخص نبودن املاح آن ریسک آسیب را بالا می‌برد. پس بهتر است این گزینه را برای آزمودن اصالت سنگ نمک حذف نمایید. ضمن اینکه نکته‌ای که باید بدانید این است که خاصیت شوری سنگ نمک، اصل و غیر اصل ندارد. داکو سالت بزرگترین مرجع نمک درمانی در ایران است.

برای تشخیص سنگ نمک اصلی از غیر اصلی یکی از راه‌هایی که بسیار کمک‌کننده است تشخیص وجود ناخالصی‌هایی مانند انواع اکسیدهای آهن در کنار ترکیبات اصلی سنگ نمک است، که طیف رنگی نارنجی بسیار کمرنگ تا قرمز و قهوه‌ای پررنگ را در سنگ نمک به وجود می‌آورد. اگر سنگ نمک را به‌صورت زردرنگ دیدید، مقدار کمی از کانی لیمونیت در آن وجود دارد. همچنین اگر سنگ نمکی به رنگ خاکستری را دیدید، در ترکیب خود کربن دارد.

سنگ نمک‌هایی که به رنگ سبز دیده می‌شود بسیار کمیاب هستند و دارای کانی گلاکونیت هستند.

باید به این نکته توجه داشت که رنگ سنگ نمک بر روی خاصیت آن بی‌تأثیر است. نمک‌ها در هر نقطه از زمین که باشند خواص شگفت‌انگیز و فوق‌العاده خود را دارند و همچنین انرژی نهفته در خود را آزاد می‌کنند. سنگ نمک اصل و طبیعی در طبیعت به تصفیه هوا کمک بسیار زیادی می‌کند. اگر در جایی شنیدید که سنگ نمک مخصوص یک منطقه دارای خواص و انرژی زیادی است، این یک دروغ بزرگ است. زیرا سنگ نمک پس از تولید، ساختار شیمیایی مشخصی دارد و در هر منطقه و در هرجایی که باشد خواص و انرژی خود را بر روی محیط خواهد داشت و می‌تواند کمک زیادی در تصفیه و پاک‌سازی هوا و در درمان بدن انسان داشته باشد.

نحوه تشخیص سنگ نمک اصلی

نحوه تشخیص سنگ نمک اصلی
نحوه تشخیص سنگ نمک اصلی

سنگ نمک یک نوع سنگ معدنی و طبیعی است. سنگ نمک سنگی دانه‌دار و غلیظ است. سنگ نمکی که در طبیعت وجود دارد دارای ناخالصی‌هایی است که در اکثر مواقع غیرقابل‌خوردن می‌باشند مگر اینکه در آزمایشگاه بررسی شوند و مورد تائید قرار گیرند.

نمک ناخالص شوری کمتری نسبت به نمک خوراکی خالص دارد. سنگ نمک بدون ناخالصی سفیدرنگ است. سنگ نمک اصلی ویژگی‌هایی مانند نمک خوراکی دارد و مانند نمک خوراکی شور و براق است و بوی خشک نمک را می‌دهد.

زمانی که از سنگ نمک اصل و طبیعی در محیط اطراف خود استفاده می‌کنید حس طراوت و شادابی را در خود احساس خواهید کرد. تمام انرژی‌های منفی از شما دور خواهند شد زیرا سنگ نمک به دلیل داشتن یون‌های کلر و سدیم خاصیت یونیزه کردن و تصفیه هوا را دارند. یون‌های منفی، یون‌های مثبت که باعث بروز تنش و اضطراب در انسان می‌شوند را خنثی می‌کنند و در فرد حس آرامش و ریلکسی ایجاد می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *