اتاق نمک داکوسالت اقامتگاه بومگردی مسین بابا، سمنان

پروژه اتاق نمک اقامتگاه بومگردی مسین بابا/ سمنان، سرخه

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت مسین بابا واقع در روستای بیابانک، شهرستان سرخه استان سمنان، خانه‌ای باستانی است که در بخش زیرین اقامتگاه، زیرزمینی دستکند با قدمت 500 ساله وجود دارد که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه داکوسالت با تغییر کاربری و مرمت، به یک غار نمک اقامتی تبدیل شد.

اطلاعات تکمیلی پروژه:

 

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت مسین بابا واقع در روستای بیابانک، شهرستان سرخه استان سمنان، خانه‌ای باستانی است که بخش اقامتی آن قدمتی 200 ساله دارد. در بخش زیرین اقامتگاه، زیرزمینی دستکند با قدمت 500 ساله وجود دارد که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه داکوسالت با تغییر کاربری و مرمت، به یک غار نمک اقامتی تبدیل شد.

اهمیت این اقامتگاه بومگردی در استان سمنان، منجر به ارائه طرح توجیهی به منظور دریافت وام گردید. اجرای طرح غارنمکی در این اقامتگاه به خصوص با بهره‌برداری از تسهیلات ویژه حوزه گردشگری زمینه‌های استفاده عموم مردم از منابع بی‌نظیر نمک را فراهم آورده است.هم اکنون این مجموعه به عنوان یک مجموعه تفریحی-اقامتی در حال فعالیت است و بهترین فضا را برای شب‌مانی و دورهمی دارد.

چالش

دیوارهای خاکی و سست، زیرکار ضعیف و نیاز به کار در زیر زمین

راهکار داکو:

به جهت مقاوم سازی دیوارها اقدامات لازم صورت گرفت تا بتوان پوشش روی دیوار را به بهترین شکل انجام داد. کار با نمک در زیر زمین هم چالشی بود که با استفاده از چند اکیپ اجرایی به صورت تایم کاری کوتاه برای هر اکیپ حل شد

نتیجه: غار نمک سمنان توسط مجموعه داکوسالت به صورت کلینیکال پودری و در مساحتی حدود 1000 مترمربع اجرا گردید. این غارنمک، بزرگترین غار نمک ایران است که توسط بشر ساخته شده است.

نظر کارفرما درباره داکوسالت

بدینوسیله از زحمات مدیریت و تیم فنی و اجرایی داکوسالت، در اجرای غار نمکی مسین بابا و تغییر کاربری آن قدردانی به عمل می‌آوریم.

استفاده از منابع تاریخی و غنی کشور و بهره‌برداری از آن‌ها، موجب پیشرفت صنعت گردشگری خواهد بود که وجود متخصصین جوان در این حوزه این امر را میسر می‌نماید.

و من الله توفیق

کافی است از طریق شماره‌هایی که در وب سایت درج شده است با ما تماس بگیرید و از کارشناسان ما در این مجموعه مشورت بخواهید. 

تماس با ما

نمونه کارهای مشابه