مجله نمک درمانی

سنگ نمک کریستالی 

سنگ نمک کریستالی 

بر اساس پژوهشهای علمی که بر روی بلور های نمک انجام شده نشان داده است، که یکی از منابع طبیعی که دارای یون ها و ذرات باردار است نمک می باشد. زمانی که نور خورشید به سنگ نمک می تابد، از آن انرژی خاصی تولید می‌شود. تابش نور خورشید به بلور های نمک نیمه شفاف باعث ساخت این انرژی می شود.

به این فرآیند یونیزاسیون یا یونیزر می‌گویند، که با چشم قابل دیدن نیست، ولی بدون تغییر دادن در کیفیت نمک این امر میلیون‌ها بار هم اتفاق می افتد. برای درک بهتر این موضوع بهتر است رابطه بین خورشید و گیاهان را مثال بزنیم.

در این فرآیند رابطه بین گیاهان سبز و درختان با نور خورشید وجود دارد. از آنجا که می دانیم تنفس گیاهان از طریق برگ رخ می دهد و از طریق نور خورشید تغذیه می شوند، دی اکسید کربن در محیط را جذب می کند و از طرف دیگر اکسیژن را به محیط می دهد بدون آنکه آسیبی به زندگی گیاه یا به محیط وارد شود.
کریستال نمک از محدود مواد معدنی طبیعی است که دارای ساختار اتمی و الکتریکی می باشد، به همین دلیل است که کریستال نمک می تواند از حالت بلوری به حالت مایع تبدیل شود و به راحتی از حالت مایع به حالت بلوری تغییر کند.

وجود یونیزاسیون طبیعی در کریستال نمک باعث شده که زمانی که در محیط پیرامون انسان قرار می‌گیرد به بدن انسان آرامش می دهد و باعث ایجاد حس قدرتمندی در ایمنی بدن، قلب، غدد فوق کلیوی و تیروئید می شود.

به همین دلیل است که می‌گویند اگر در فضایی که قرار دارید انرژی منفی و غیر متعادل وجود دارد از خاصیت نمک بلوری درخشنده استفاده کنید زیرا نمک با تبادل یونی این فضای غیر متعادل را کنترل می‌کند.

 

سنگ نمک کریستالی 

خرید سنگ نمک کریستالی

برای خرید نمک کریستالی باید دقت کنید، که نمک کاملا خالص و بدون مواد مضر باشد. نمک کریستالی در ظاهر متمایز از دیگر سنگ نمک ها است، شفاف و کریستالی به نظر می‌آید. برای خرید سنگ نمک کریستالی باید هزینه زیادی را پرداخت کنید زیرا در معادن بسیار محدودی یافت می شود و با توجه به نوع درجه بندی آن باید هزینه را پرداخت کنید زیرا کیفیت نمک در رده‌های مختلف یک معدن متفاوت است.

نمک کریستالی را ممکن است خالص بیابید اما در ظاهر اندکی کدر به نظر بیاید و یا در ترکیب با سنگ نمک های دیگری مانند سنگ نمک سفید یا آبی باشد. برای خرید سنگ نمک کریستالی با کیفیت و گران ترین نمک کریستالی آن است که گل و خاک در آن وجود نداشته باشد. با خرید سنگ نمک کریستالی علاوه بر اینکه از آن در تزئینات و دکور خانه استفاده می کنید، از خواص درمان آن بهره زیادی خواهید برد.

 

خرید سنگ نمک کریستالی

انواع سنگ نمک کریستال

اصلی بودن یک سنگ نمک را باید از روی مقدار شوری و براق بودن آن و همچنین بوی خشک آن تشخیص داد. سنگ نمک کریستالی در اکثر مواقع بی رنگ و یا سفید رنگ است. سنگ نمک کریستالی مانند دیگر کانی ها و مواد معدنی دارای ناخالصی هایی است. بسته به این نوع و مقدار این ناخالصی ها سنگ نمک های رنگی هم در طبیعت یافت می شود.

  • سنگ نمک سفید برفی دارای گچ آهک و سرب است. خاصیت پاک کنندگی و کاهش دی اکسید کربن را دارد.
  • سنگ نمک زرد که دارای گوگرد است و باعث می‌شود که فعالیت پانکراس در بدن زیاد شود و قوه درک انسان را بالا می‌برد.
  • سنگ نمک قرمز جگری که دارای منیزیم است. باعث سرعت بخشیدن به جریان خون می‌شود و نیروی تحرک و فعالیت انسان را افزایش می‌دهد.
  • سنگ نمک سیاه که دارای کلسیم است.
  • سنگ نمک بلور قهوه‌ای تعادل بین روح و جسم را افزایش می دهد.
  • سنگ نمک بلور صورتی که باعث می‌شود در زمینه عاطفی فرد را قوی کند.‌ احساسات را به راحتی بروز دهد و حس همکاری و دوست داشتن را افزایش دهد.
  • سنگ نمک بلور نارنجی که باعث می‌شود انسان احساس امنیت بیشتری کنند و برای رفع اختلالات سیستم عصبی بسیار مفید است. افراد دمدمی مزاج و با خلق و بوی تند را آرام کندید به.

 

انواع سنگ نمک کریستال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *