مجله نمک درمانی

نمک خوراکی آبی رنگ

نمک خوراکی آبی رنگ

نمک آبی رنگ هم یکی از انواع نمک های رنگی در بازار است که علت رنگ آبی آن به خاطر فشرده شدن نمک در عمق دریا در طی زمان طولانی است. البته که ترکیب نمک آبی هم با دیگر نمک ها فرق می کند که مس دو سولفات پنج آبه سبب ایجاد رنگ آبی می شود.

البته به ترکیب مس دو سولفات پنج آبه کات کبود هم می گویند که در بعضی مواقع در نمک ایجاد رنگ آبی می کند و در بعضی مواقع ایجاد رنگ سبز، که در مورد نمک سبز رنگ در مقالات بعد خواهیم گفت.

 

نمک خوراکی آبی رنگ

فوائد استفاده از نمک خوراکی آبی رنگ

اما نمک آبی رنگ که وجود مس باعث رنگ آن شده پر از فواید و مزایا برای بدن است این نوع نمک فقط از دریا استخراج می شود. که بلور های آن به صورت کوچک و بزرگ وجود دارند و رنگی بسیار زیبا و جذاب ایجاد می کنند که می توان برای تزئین غذا هم از آن استفاده نمود.

نمک آبی رنگ را می توانید از فروشگاه های معتبر سراسر کشور خریداری کنید و از مزایا و خواص بی نظیر آن بهره ببرید حتی می توانید به عزیزان خود جعبه ای شامل نمک های رنگی هدیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.

آشنایی و شناخت نمک آبی

در ابتدا بهتر است با نمک آبی آشنا شوید و خواص آن را بشناسید:

نمک آبی را در سطح جهان به نام نمک خوراکی یا نمک طعام می شناسند. نمک آبی به دلیل داشتن مواد معدنی خاص مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم و به دلیل اینکه تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و جوی خاصی قرار گرفته و تحت فشار و رطوبت قرار گرفته، به رنگ آبی درآمده است.

رنگ آبی کریستال های این نمک به صورت کاملاً طبیعی بوده به صورت اورجینال ایجاد شده‌اند. کریستال های بزرگ این نوع نمک را نمی توان رنگ کرد. در بازار برخی از افراد سود جو وجود دارند که دانه های نمک معمولی را رنگ می کنند و به صورت نمک آبی طبیعی به خریداران می فروشند.

روش تشخیص درست نمک آبی

برای تشخیص نمک آبی باید با نکات زیر آشنا باشید:

  • کریستال های بزرگ نمک باید درون خود رگه‌های آبی رنگ داشته باشند.
  • اگر نمک آبی را آسیاب کنید دانه های ریزی که از آن باقی می ماند، سفید رنگ بوده و دیگر به رنگ آبی نخواهند ماند.
  • اگر به نمک آبی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که به طور کاملا بی رنگ نیست بلکه شفاف بوده و رگه هایی از رنگ آبی را در درون کریستال های خود دارد .

دلایل استفاده از نمک آبی

کشورهای بسیاری در جهان وجود دارند که طرفداران سرسخت نمک آبی بوده و از آن در مصارف مختلفی استفاده می کنند و برای استفاده از این محصول دلایل خاص به خود را دارند.

  • برخی از مردم در دنیا وجود دارند که به دلیل زیبایی ظاهری و چشم نوازی که نمک آبی دارد آن را در معرض دید قرار می دهند.
  • برخی از مردم برای رفع چشم بد و چشم زخم نوع نمک  استفاده می کنند.
  • برخی از مردم از این نمک به عنوان خوراکی استفاده می‌کنند. زیرا معتقدند که مواد معدنی موجود در نمک آبی می تواند برای سلامتی آنها بسیار مفید باشد.

نکته:

استفاده از سنگ نمک آبی خواص زیادی دارد. استفاده از سنگ نمک به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم و آهن می تواند خواص درمانی و دارویی زیادی داشته باشد و از بهترین نمک های دنیا محسوب می شود.

ناگفته های نمک آبی

نمک معمولی از مهمترین ادویه جات و چاشنی های غذاهاست. بدون وجود نمک غذا قابل خوردن نیست. انواع مختلفی از نمک ها در جهان وجود دارند که سنگ نمک آبی از کمیاب ترین این نوع سنگ ها است.

در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار دیده می‌شود و به دلیل داشتن مواد معدنی طبیعی مهم مانند پتاسیم، آهن، روی، کلسیم خواص بی نظیری به آن بخشیده است.

مقدار کلرید سدیم موجود در سنگ نمک آبی بالای ۹۵ درصد است. در آزمایشگاه ها معتبر ایران روی سنگ نمک آبی آزمایش‌هایی انجام گرفته و ثابت کرده که استفاده از سنگ نمک آبی خاصیتی بالاتر از حد تصور خواهد داشت.

خواص سنگ نمک آبی

خواص سنگ نمک آبی در ضد عفونی کردن و ضد باکتری بودن است. همچنین در رفع مشکلات تنفسی، بهداشت دهان و دندان، افزایش ایمنی بدن، رفع اسپاسم عضلانی بسیار کاربرد دارد. ناگفته نماند که زیاده روی در استفاده از نمک آبی باعث می شود که نتیجه عکس در بدن مشاهده شود پس در مصرف آن زیاده روی نکنید .

نکته:

قیمت نمک آبی گران است و برای خرید آن نسبت به نمک های معمولی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید زیرا این نوع نمک کمیاب است و به شکل نادر در رگه هایی از برخی معادن نمک یافت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *