مجله نمک درمانی

ماساژ نمک چیست؟

ماساژ نمک چیست؟

اگر تا به حال در مورد ماساژ نمک اطلاعاتی دارید یا اینکه به مراکز نمک و ماساژ درمانی رفته باشید میفهمید که این کار خیلی مفید می باشد. پس از یک بار امتحان کردن ماساژ نمک باز هم می خواهید آن را امتحان کنید چرا که یکی از بزرگترین مزیت ماساژ نمک تسکین دردهای عضلانی می باشد. ممکن است پیش آمده باشد که عضلات شما دچار کوفتگی و درد شود یا اینکه به خاطر انجام دادن کار های سنگین دچار، دست درد و پا درد و یا کمر درد و شانه درد شوید. خلاصه که با چند جلسه ماساژ نمک تمام این دردها از بین خواهد رفت و آرامش را به شما هدیه می دهد.

فواید نمک‌معدنی در ماساژ نمک

نمک معدنی شامل فواید بسیاری است و زمانی که این مواد معنی از طریق پوست و ماساژ های مخصوص، جذب بدن شوند، به تعادل ( PH ) بدن کمک خواهند کرد. و به آرامش سیستم عصبی، بهبود متابولیسم و بهبود گردش خون نیز کمک خواهد کرد و همچنین به کم شدن علائم پیری هم کمک می کند، ماساژ سنگ نمک هیمالیا،   از راه های جدید درمانی می باشد.

مزایای ماساژ نمک

یکی از فواید سنگ نمک این است که، بسیار آرام بخش است و باعث می شود که بعد از ماساژ یک خواب لذت بخش را داشته باشید. همچنین این ماساژ سبب شفاف شدن و زیبا شدن صورت می شود که پوست را جلا می‌دهد و نیز سلول های مرده را از پوست جدا می کند و باعث شادابی و درخشندگی پوست خواهد شد. و از دیگر فواید  ماساژ این است که باعث کم شدن کوفتگی و خستگی عضلات می‌ شود، به همین دلیل بهتر است در دوره های زمانی معین، به مراکز درمانی برای ماساژ مراجعه کنید. همچنین مزایا های دیگری هم وجود دارد و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ نمک چیست؟

  • سنگ نمک ماساژ برای از بین بردن پف پلک و پف زیر چشم بسیار موثر می باشد.
  • – سنگ نمک برای کم شدن تهوع و برای کم شدن درد نیش زنبور و حشرات دیگر نیز موثر می باشد.
  • – استفاده کردن از ماساژ سنگ نمک برای التهابات پوستی و خشکی بسیار موثر می باشد.
  • – سنگ نمک برای لاغری بسیار موثر می باشد.
  • – درمان سیاتیک به کمک سنگ نمک
  • – برای درمان کردن پسوریازیس
  • – درمان دیسک کمر به کمک سنگ نمک
  • – اضطراب و بی خوابی را رفع می کند.
  • – از سینوس ها و سیستم تنفسی سالم حفاظت می کند.
  • – پوست راکمی را لایه برداری می کند.
  • – از گرفتگی عضلات جلوگیری میکند و سلامت استخوان را بهبود می بخشد.
  • – به کم شدن فشار خون کمک می کند
  • – قند خون سالم را تقویت می کند و به کم شدن فشار خون نیز کمک می کند.
  • – گردش خون را بهبود می کند.

همچنین این نکته را هم به خوبی به یاد داشته باشید که همه فوایدی که در بالا ذکر شده است طی استفاده از ماساژ مکرر و دوره های زمانی معین می توانند تاثیر خود را بگذارند. بنابراین اگر قصد دارید از همه فواید سنگ نمک ماساژ برخوردار شوید، می بایست بی درنگ بعد از احساس درد و یا هر کدام از موارد نیاز، به ماساژ سنگ نمک فکر کنید و در نزدیک محل زندگی خود به مرکز نمک درمانی مراجعه کنید.

انواع ماساژ نمک

شاید با خود بگویید آیا ماساژ با نمک انواع مختلفی دارد؟ در جواب این سوال می توان گفت بله، و در اینجا به انواع ماساژ با نمک می پردازدیم.

ماساژ دادن کل بدن

 این نوع ماساژ با استفاده از نمک ریز انجام می شود و به کمک گرم شدن نرم از طرق مالش دادن آن بر بدن صورت می گیرد و یون های نمک را در پوست و بدن آزاد خواهد کرد و سبب آرام شدن سیستم عصبی می‌ شود.

ماساژ دادن بخشی از بدن

 این نوع ماساژ به این صورت است که، سنگ های نمک بر روی پشت فرد قرار می گیرند. این نوع سنگ ها، از قبل گرم شدند و از طریق این گرما، خون در بدن خیلی بیشتر جریان پیدا می کند، و همچنین خاصیت های نمک خودشان را نشان می‌ دهند.

ماساژ نمک چیست؟

استفاده از سنگ نمک هیمالیا برای ماساژ

 درمانگر ها با استفاده کردن از تکنیک های ماساژ سوئدی، از سنگ نمک هیمالیا استفاده می کنند. همچنین مواد معدنی در طول دوره درمان، از طریق پوست جذب خواهند شد و این کار احساس بسیار خوبی را به شما می دهد. ماساژ با سنگ نمک هیمالیا، میدان الکترومغناطیسی بدن را می تواند صفر کند.  دستگاه هایی مانند رایانه و تلفن می توانند جریان انرژی طبیعی درون بدن را آشفته کنند. فرکانس تشدید طبیعی و ساختار خنثی، می توانند به تنظیم دوباره مسیر های انرژی و همچنین بازگرداندن تعادل به سیستم عصبی مرکزی کمک کنند.

اگر میخواهید نمک را ضد عفونی کنید، این را بدانید که نمک نیازی به ضد عفونی ندارد و ضد میکروب می باشد. اما برای اینکه این را نمی توان تضمین کرد، می توانید سنگ ها را با تیمول گیاهی به خوبی تمیز کنید. سنگ ها را اسپری کنید و فورا خشک کنید. تیمول گیاه، صد در صد گیاهی، می باشد و نمک را تجزیه نمی‌ کند. روش دیگر این است که سنگ ها را با روغن درخت چای و آویشن اسپری کنید و فورا خشک کنید.

استفاده از سنگ نمک داغ برای ماساژ

 یون های منفی، با گرم شدن سنگ  نمک منتشر خواهند شد، و این کار مزیت خیلی بالایی برای سلامتی دارد درمانگرها سنگ ها را گرم می کنند و از سنگ های گرم ملایم  استفاده خواهند کرد. تعدادی توپ ماساژ نمک هیمالیا در نقاط های محرک خاصی از بدن شما قرار خواهند گرفت. این سنگها نقاط را شل می کنند و باعث این می شوند، که انرژی به آرامی جریان بیاید. می توان از این نقاط به نخاع، کف دست و مفاصل شما اشاره کرد. در مناطق مختلف بدن، از روش های ماساژ سوئدی برای اعمال فشار با سنگ های گرم استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *