مجله نمک درمانی

نگهداری سنگ نمک

نگهداری سنگ نمک

سرو غذا بر روی ظروف سنگ نمک، نورپردازی خانه با لامپ‌های سنگ نمک همگی راه‌های عالی برای گنجاندن فواید نمک برای سلامتی در زندگی روزمره شما هستند. طرز نگهداری سنگ نمک برای بهره‌گیری از فواید آن بسیار مهم است. برای آن که در فصول مختلف بتوانید، از سنگ نمک نگهداری کنید باید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه سنگ نمک

از زمانی که از نمک و سنگ نمک کشف شده و بشریت از آن استفاده می‌کند میلیون‌ها سال می‌گذرد. زمانی که نمک را با برف مخلوط می‌کنند، نمک با برف حل نمی‌شود. در فصل زمستان زمانی که برف زیاد می‌بارد، نمک را بر روی برف می‌ریزند تا افراد زمانی که بر روی برف راه می‌روند، لیز نخورند. یعنی نمک برای حل شدن در برف‌ویخ مقاومت می‌کند.

زمانی که برف به مقدار انبوه ببارد و زمین یخ بزند از نمک صنعتی و استخراج شده از معادن بر روی آن می‌ریزد تا ماشین‌ها و مردم برای تردد با مشکل روبرو نشوند. نمک قابلیت حل شدن را در برف ندارد اما به‌راحتی در آب و باران حل می‌شود. هیچگاه سنگ نمک را نباید در نزدیکی آب قرار دهیم زیرا اگر آب و نمک با یکدیگر مخلوط شوند و به‌راحتی حل می‌شوند.

روش نگهداری از سنگ نمک

یکی از راه‌های مهم برای نگهداری نمک و سنگ نمک این است که نمک و سنگ نمک را باید در ظروف و بسته‌بندی‌های ضد آب نگهداری کنیم، تا هیچ زمان آب یا رطوبت درون ظرف نفوذ نکند.

اگر در خانه سنگ نمک دارید و می‌خواهید سالیان سال آن را داشته باشید بدون اینکه که آسیبی به آن برسد باید سنگ نمک را در ظرفی نگه دارید که آب در آن نفوذ نکند. نمک را باید در محلی که تاریک خشک و خنک باشد نگهداری کنید. ظرفی که برای نگهداری سنگ نمک یا نمک استفاده می‌شود خود باید درب‌دار و کیپ باشد.

از مهم‌ترین نکاتی که در نگهداری سنگ نمک باید توجه کنید این است که محل نگهداری آن باید خشک باشد. محل نگهداری سنگ نمک و نمک هیچ‌وقت در معرض آب و رطوبت قرار نگیرد.

زیرا بزرگ‌ترین دشمن نمک و سنگ نمک این دو عامل است. اگر تمایل دارید نمک را در بسته‌بندی اولیه خود نگهداری کنید باید آن را در ظرف مناسب و درب‌دار قرار دهید.

اگر بسته‌بندی اولیه نمک از مقوا یا کاغذ ساخته شده باشد، باید آن را درون یک ظرف پلاستیکی بگذارید و درب آن را محکم ببندید. در این صورت می‌توانید به‌صورت طولانی‌مدت از آن استفاده کنید.

پاک‌سازی و شارژ سنگ نمک

همان‌طور که گفته شد سنگ نمک توانایی جذب امواج منفی و مثبت را در محیط اطراف خود دارد در این صورت باید سنگ نمک را هرچند مدت یکبار پاک‌سازی کنید. انرژی‌های منفی که در آن جمع شده‌اند همگی تخلیه شوند تا سنگ نمک قدرت خود را از دست ندهد و بتوانید در بلندمدت از خواص آن بهره‌مند شوید.

سنگ نمک را به‌عنوان سنگ تزئینی هم استفاده می‌کنند که دارای انواع مختلفی هستند. سنگ‌ها انواع مختلفی در طبیعت دارد. روش پاک‌سازی و شارژ کردن آنها با یکدیگر متفاوت است. سنگ نمک را برای شارژ و پاک‌سازی باید در شرایط گوناگون قرار دهید و استفاده از یکی از این شرایط برای پاک‌سازی و شارژ آن کافی است.

روش‌های پاک‌سازی سنگ نمک

می‌توان برای پاک‌سازی و شارژ سنگ نمک، آن را در خاکی تمیز مانند خاک گلدان یا خاک باغچه در عمق متوسط قرار دهید و آن را دفن کنید و پس از سه روز آن را بیرون بیاورید. خاک باید فاقد مواد اسیدی باشد.

می‌توان سنگ نمک را در کنار یک سنگ کوارتز شفاف و بی‌رنگ قرار دهید و سنگ نمک را در اطراف آن بچرخانید. تمام انرژی‌های منفی آن تخلیه شود. از کوارتز شفاف برای پاک‌سازی و شارژ سنگ نمک استفاده می‌شود.

سنگ نمک را به مدت ۱۰ دقیقه در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید باید خورشید در حال طلوع کردن باشد تا تمام انرژی‌های منفی از سنگ نمک خارج شوند و سنگ نمک شارژ شود.

زمانی که ماه کامل شد باید سنگ نمک را در مقابل نور آن قرار دهید و قبل از اینکه خورشید طلوع کند آن را بردارید سنگ نمک در این صورت شارژ کامل می‌شود.

درباره ظروف نمکی

ظروف سنگ نمک طعام بی‌نظیری را برای سرو می‌بخشد. با بشقاب یا کاسه نمک خود خلاق باشید! فراموش نکنید، غذاهای با رطوبت بالا نسبت به غذاهای خشک نمک بیشتری جذب می‌کنند.ظروف نمک را می‌توان در صورت نیاز گرم یا سرد کرد، اما نباید در معرض دمای بسیار بالا یا پایین قرار گیرد. دمای بالای 150 فارنهایت یا کمتر از 36 فارنهایت را گرم نکنید.

ازآنجایی‌که سنگ نمک بسیار متراکم است، مهم است که زمان کافی برای خنک‌کردن یا گرم‌کردن بشقاب یا کاسه خود داشته باشید. خنک شدن حدود شش ساعت در یخچال طول می‌کشد (بهتر است یک شب انجام شود). حرارت دادن در فر 150 درجه فارنهایت به حدود یک ساعت نیاز دارد.

مراقبت و نظافت

پس از استفاده، با یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا مواد غذایی یا مواد زائد از بین برود. محصول را برای مدت طولانی زیر آب روان قرار ندهید. هرگز ظروف نمکی خود را در ماشین ظرف‌شویی قرار ندهید!

درباره لامپ‌های سنگ نمک

لامپ‌های سنگ نمک از سنگ‌های کریستال نمکی ساخته شده‌اند که صدها میلیون سال پیش توسط طبیعت به وجود آمده‌اند

همان‌طور که نور لامپ را گرم می‌کند، یون‌های منفی سالم از سطح خارج می‌شوند و به بهبود کیفیت و طراوت هوایی که تنفس می‌کنید کمک می‌کنند.

استفاده از لامپ سنگ نمک

توصیه می‌کنیم یونیزه کننده‌های لامپ سنگ نمک را در هرجایی که می‌خواهید قرار دهید. اتاق‌خواب، اتاق نشیمن، دفاتر و راهروها همگی انتخاب‌های خوبی هستند. همچنین می‌توان لامپ‌ها را در نزدیکی دستگاه‌های الکترونیکی قرارداد تا آلودگی الکترومغناطیسی را کاهش دهد.

مراقبت و نظافت

لامپ‌های سنگ نمک شما با مراقبت مناسب سال‌ها دوام خواهد آورد. هرگز لامپ را در آب غوطه‌ور نکنید و آن را در محلی که آب مستقیماً با سطح آن در تماس باشد قرار ندهید. برای تمیزکردن لامپ شمع، به‌سادگی از یک دستمال مرطوب استفاده کنید تا سطح را تمیز کنید. از صابون یا سایر محصولات پاک‌کننده استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *